Solstråle90 skriver:
Har været inde på statsforvaltning og læse om stedbarns adoption.
Min kæreste og jeg har været sammen i 3 år og min datter på 6 største ønske er at han bliver hendes rigtige far. (Har hun kaldt ham siden hun var 4) og hun har aldrig kendt hendes bio far da han ikke var interesseret i hende fra hun var 6 'er.
Men kan ikke læse mig til hvordan i forhold til bio far ? Han skal vel give tilladelse eller hvordan ?
Håner der er nogle der kender til det
Jeg står selv i samme situation, min kæreste vil gerne adoptere min datter, vi har været inde og snakke med en advokat om det, det vi fik af vide var at når jeg havde fuld forældremyndighed, kunne faren til min datter protestere imod adoptionen og så ville statsforvaltningen vurdere hvad der er bedst for min datter, de lægger vægt på om der er samvær, hvis ikke, så hvor længe der ikke har været samvær, hvorfor samværet er stoppet, hvor gammel barnet var da samværet stoppede osv.....så kigger de også på hvordan barnets forhold er til den der skal adoptere og hvor længe i har boet sammen (man skal have boet sammen i 2.5 år ) de vil nok også høre din datter i sagen.
I vores tilfælde har min datter ikke set sin far siden hun var 3 uger, hun er 4 år I dag, han vil gerne se hende, men statsforvaltningen har ikke givet lov endnu, min kæreste og jeg harr desværre kun haft fælles adresse i 2 år, så vi mangler lige et par måneder før vi kan søge.
Held og lykke med det 
Anmeld
Citér