Er min test positiv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.018 visninger
16 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. juli 2017

Anonym trådstarter

Hej! 

Jeg er ny herinde og har et spørgsmål som jeg brænder inde med. 

Jeg er for lidt over en måned siden stoppet på mine p-piller efter snak med lægen omkring humørsvingninger. Så jeg stoppede og fik min menstruation som ventet, nu her har jeg ikke fået menstruation igen, jeg har en app som hedder "flo", og er gået 14 dage over tid.

Jeg er lige i øjeblikket studerende og har fast kæreste som jeg er meget glad for.

Jeg ved godt at man kan gå over tid, da kroppen skal finde sin egen cyklus igen osv. Men jeg har også ændret meget på mine spisevaner og synes ting smager mærkeligt, har faktisk mistet appetitten en hel del og er super træt. 

Jeg tog derfor en test for at berolige mig selv lidt, da jeg følte det hele meget psykisk også. Jeg tog en test for 14 dage siden og en her i foregårs (på samme billede) og igen i dag. Vedhæftede billeder viser rækkefølgen. Jeg ved ikke om jeg stirre mig blind på det, derfor spørg jeg herinde. Jeg vil nødig håbe for hurtigt, selvom det ikke er planlagt. 

På forhånd tak! Mvh. T 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2017

anna111

Profilbillede for anna111

Den øverste test og den nederste test til højre er positive 

Anmeld Citér

29. juli 2017

Anonym trådstarter

anna111 skriver:

Det er bare først efter noget tid, hvor stregerne er blevet lidt synlige ��

Anmeld Citér

29. juli 2017

Anonym

Den nederste til højre ser positiv ud, men jeg ved, at de test kan snyde, og der kan dukke en streg op, hvis den har fået for meget urin eller ligget for længe. Man skal være meget præcis med at aflæse dem, og man skal endelig ikke kigge på dem, hvis tiden er gået.

Og så er jeg nødt til at spørge, om I har beskyttet jer, siden du stoppede på p-piller, eller om I prøver på at blive gravide?

Men ud fra testene kunne du måske godt være gravid. Men hvis du er 14 dage over tid, burde de være mere tydelige. Ellers har din ægløsning ligget en del senere, og du er derfor ikke "over tid" endnu.

Jeg ville nok prøve at teste igen om to-tre dage og se, om de ikke bliver mere tydelige.

Anmeld Citér

29. juli 2017

Anonym

Anonym skriver:

Det er bare først efter noget tid, hvor stregerne er blevet lidt synlige ��

Hvis de først er blevet positive efter tid, kan du ikke stole på dem. Det er KUN steger inden for tid, der dur. Det er også derfor, der står, at man skal kassere dem efter tidsgrænsen.

Anmeld Citér

29. juli 2017

Anonym trådstarter

Den nederste til højre ser positiv ud, men jeg ved, at de test kan snyde, og der kan dukke en streg op, hvis den har fået for meget urin eller ligget for længe. Man skal være meget præcis med at aflæse dem, og man skal endelig ikke kigge på dem, hvis tiden er gået.

Og så er jeg nødt til at spørge, om I har beskyttet jer, siden du stoppede på p-piller, eller om I prøver på at blive gravide?

Men ud fra testene kunne du måske godt være gravid. Men hvis du er 14 dage over tid, burde de være mere tydelige. Ellers har din ægløsning ligget en del senere, og du er derfor ikke "over tid" endnu.

Jeg ville nok prøve at teste igen om to-tre dage og se, om de ikke bliver mere tydelige.

De lidt usynlige streger har været der inde for de 5min som står på pakkerne (der hvor billederne er taget), de er bare blevet mere synlige nu efter de har ligget. 

Og jeg har testet og haft en lidt synlig og ventet de 48 timer og testet igen i dag med en lidt synlig. 

Hvis testerne snyder, synes jeg det er underligt den ene har en svag streg og den anden ingen har. Både indenfor de 5 min. Og derefter  

og vi har ikke beskyttet os, nej. 

Anmeld Citér

29. juli 2017

Anonym

Du kunne meget vel være det. Prøv få taget en test hos lægen :-)

Anmeld Citér

29. juli 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du kunne meget vel være det. Prøv få taget en test hos lægen :-)

Det vil jeg prøve, tak for dit søde svar :-) 

Anmeld Citér

29. juli 2017

Anonym trådstarter

anna111 skriver:

Men tak for dit svar, dejligt med lidt bekræftigelse. Det er jo et lidt ømt emne :-) 

Anmeld Citér

29. juli 2017

Anonym

Anonym skriver:

Det vil jeg prøve, tak for dit søde svar :-) 

Bare Ring og bed om at du skal have taget en test , fordi du har taget nogle der viser positiv , så får du et afklaret svar ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.