Hej Baby.dk
Jeg har brug for hjælp, til hvordan jeg kan hjælpe og støtte min veninde.
Hendes historie er at hun er 36, single, med svigt i bagagen og vokset op hos en plejefamilie.
Hun søger desperat efter en kæreste (hendes egne ord), og det eneste hun ønsker her i verden, det er at få en kæreste og børn. En familie, nogen der elsker hende. Det er igen som taget ud af hendes mund, så det er ikke min tolkning af hende.
Hun netdater, men er ret kræsen. Hun har en del krav til udseende og uddannelse bl.a.
Hun har tidligere skræmt kærester væk, ved at nævne ønsket om familie og børn.
Hun har gået til psykolog ift. at bearbejde hendes barndom og de svigt hun oplevede.
Hvad kan jeg som veninde gøre, når hun skriver eller fortæller at hun er nede, at det hele bare er træls. Når hun har de her nedture, hvor hun mister al håb for nogensinde at få den familie hun vil opgive ALT for?
Jeg har forsøgt at fortælle hende, at hun måske skal prøve at glemme det (lettere sagt end gjort, i know), og fokusere på at nyde singlelivet. At gøre noget for sig, at forsøge at fokusere på at være en lykkelig single.
Men det forstår jeg godt er møg svært. Men jeg vil bare så gerne have hende til at slappe af og nyde livet som det er.
Jeg støtter også op om at hun tager på dates, slapper af og tænker det som en kop kaffe og en hyggelig eftermiddag. Altså tage afsted, og se hvad der sker.
Jeg har forsøgt at få hende til at "slække" på kravene til en fremtidig mand. Hun er meget analyserende, og ser straks fejl ved udseendet. De mænd hun dater er ofte "smart-i-en-fart" typen, som måske ikke lige har hus og have skrevet i panden.
Undskyld det blev langt, jeg vil bare gerne høre hvad jeg kan skrive og sige for at støtte, udover det jeg i forvejen gør, som selvfølgelig er at at lytte, være forstående osv.