det offentlige sygehus in my a..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

435 visninger
8 svar
0 synes godt om
9. oktober 2009

tascia

Er så gal at jeg er lige ved at tude! min kære mand er syg, har formentlig morbus chron (kronisk tarmsygdom) og har nu i 2 mdr. ikke kunnet spise andet det har resulteret i opkast, han har tabt sig 12 kg, og er drænet for energi. i tirsdag var han på kommune hospitelet i Århus for at få svar på de seneste prøver og endnu er de ikke kommet meget længere! han får af vide at han skal have fortaget endnu en undersøgelse, og han spørger til hvor længe han så skal vente på den (den sidste tog 3 uger fra den dag han fik af vide han skulle have den til han fik svaret) de siger, jamen bare rolig du kommer på en AKUT liste, fint tænker vi, så begynder der endelig at skel noget her. vi hører intet og jeg siger han skal ringe der ind i dag og høre dem ad. han har så en tid den 27. OKTOBER!!!! han siger til dem om det virkelig er det bedste de kan tilbyde for jeg kan jo ikke spise, og de svarer  - ja det jo bare ærgeligt

hva fanden er det for et system, som vi betaler i dyre domme til? det er ikke bare et knæ der gør ondt, nej MANDEN KAN IKKE SPISE!!!!

sorry, du må ikke blive syg du bor i danmark og her skal vi forvente en behandlingstid på 700 år (overdrivelse fremmer forståelsen)

Hvad stiller man op i sådan en situation?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

man bliver simpelthen ved med at rykke og så synes jeg i skal få fat i jeres praktiserende læge og fortælle hvordan det hele står til... de kan godt ringe til sygehuset og male fanden på væggen.... hvis han får det værre (om det kan lade sig gøre) synes jeg i skal ringe til sygehuset og sige at det er værre nu og at i er meget bekymrede...

synehuset kan på inegn måde tillade sig at sige "det er bare æergerligt"... men de kan på den anden side heller ikke gøre det hurtigere end de gør... vi betaler mange penge til vores sundhedssystem men det er i sidste ende staten der afgør prioriteringen af pengene

Anmeld

9. oktober 2009

Tut

Jeg er heller ikke særlig stor fan af det offentlige.

Har din mand ikke en sundhedsforsikring gennem sit arbejde eller pension, så i kan gå på privathospital?

Jeg ville hænge i telefonen hver dag, for at presse dem til at finde en hurtigere tid. De får vel også afbud som alle andre læger, så kan i da få en af dem.

Bare pres dem, det virker ofte.

Jeg endte med selv at punge 2500 kr. ud for at komme på privathospital, da det offentlige ikke kunde finde ud af hvorfor jeg gik og besvimede i tide og utide... Men det kunne de sjovt nok godt på privathospitalet..

God bedring med ham.

Anmeld

9. oktober 2009

oo

det er skismer ikke det offentlige vi betaler i dyre domme til, det er privathospitalerne, som regeringen har satset på i fler eår nu og virkelig postet penge i, så egentlig er det klart at det ikke fungerer på de offentlige hospitaler. Dermed ikke sagt, at jeg ikke godt forstår din frustration over situationen! Min mand har også en kronisk tarmsygdom som han går til regelmæssig tjek med på hospitalet, og det er jo ultra vigtigt at der bliver fulgt nøje med i den slags sygdomme. Jeg krydser fingre for, at din mand klarer sig nogenlunde igennem indtil lægerne kan give ham en diagnose

Anmeld

9. oktober 2009

tascia

Tjuhl skriver:

det er skismer ikke det offentlige vi betaler i dyre domme til, det er privathospitalerne, som regeringen har satset på i fler eår nu og virkelig postet penge i, så egentlig er det klart at det ikke fungerer på de offentlige hospitaler. Dermed ikke sagt, at jeg ikke godt forstår din frustration over situationen! Min mand har også en kronisk tarmsygdom som han går til regelmæssig tjek med på hospitalet, og det er jo ultra vigtigt at der bliver fulgt nøje med i den slags sygdomme. Jeg krydser fingre for, at din mand klarer sig nogenlunde igennem indtil lægerne kan give ham en diagnose

hvordan kan det være det private vi betaler til, så forstår jeg ikke ordet privat!

//Natascia

Anmeld

9. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

fordi staten prioriterer således....

staten poster også mange penge i den private sektor...

tascia skriver:

hvordan kan det være det private vi betaler til, så forstår jeg ikke ordet privat!

//Natascia

Anmeld

9. oktober 2009

tascia

fordi staten prioriterer således....

staten poster også mange penge i den private sektor...

jeg havde bare ikke opfattelsen af at det var staten der betalte de private hospitaler, eftersom man selv betaler for behandlingerne enten af egen lomme eller gennem sunhedsforsikringer! og dog pårivatskoler får jo også statstilskud.... så måske det alligevel gir mening

men det ændre nu ikke det faktum at det offentlige stinker, og jeg tror altså ikke at alle de penge som skulle gå til det offentlige bliver smidt i det private, for sådan har det offentlige sygehus ALTID været også de tider hvor socialdemokraterne har siddet på posten!

Anmeld

9. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

staten betaler heller ikke hele festen jo... men der postes skam mange penge i foretagendet :0)

tascia skriver:

jeg havde bare ikke opfattelsen af at det var staten der betalte de private hospitaler, eftersom man selv betaler for behandlingerne enten af egen lomme eller gennem sunhedsforsikringer!

Anmeld

9. oktober 2009

ønskebørn74

tascia skriver:

Er så gal at jeg er lige ved at tude! min kære mand er syg, har formentlig morbus chron (kronisk tarmsygdom) og har nu i 2 mdr. ikke kunnet spise andet det har resulteret i opkast, han har tabt sig 12 kg, og er drænet for energi. i tirsdag var han på kommune hospitelet i Århus for at få svar på de seneste prøver og endnu er de ikke kommet meget længere! han får af vide at han skal have fortaget endnu en undersøgelse, og han spørger til hvor længe han så skal vente på den (den sidste tog 3 uger fra den dag han fik af vide han skulle have den til han fik svaret) de siger, jamen bare rolig du kommer på en AKUT liste, fint tænker vi, så begynder der endelig at skel noget her. vi hører intet og jeg siger han skal ringe der ind i dag og høre dem ad. han har så en tid den 27. OKTOBER!!!! han siger til dem om det virkelig er det bedste de kan tilbyde for jeg kan jo ikke spise, og de svarer  - ja det jo bare ærgeligt

hva fanden er det for et system, som vi betaler i dyre domme til? det er ikke bare et knæ der gør ondt, nej MANDEN KAN IKKE SPISE!!!!

sorry, du må ikke blive syg du bor i danmark og her skal vi forvente en behandlingstid på 700 år (overdrivelse fremmer forståelsen)

Hvad stiller man op i sådan en situation?

FAT I MEDIERNE OG HÆNG DEM UD!!!! Det plejer at hjælpe og så kan de lære det kan de!!!!!

Knus Lene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.