Hjælp til ægløsningsforståelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

472 visninger
1 svar
0 synes godt om
27. juli 2017

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen

Hejsa.

Håber en af jer kan hjælpe mig til at forstå, hvordan jeg får styr på min ægløsning.

Søndag/mandag = kraftige kramper i siden 
Søndag/mandag/tirsdag/onsdag/torsdag (idag) = udflåd i trusserne og udflåd hvis jeg kørte med en finger i skedeåbning
Lørdag//søndag/mandag/tirsdag = temperatur  ca. 36,5 / 36,6
Onsdag = Temeperatur 37,4
Torsdag = Temperatur 36,9
Idag tager jeg en ægløsningstest som siger positiv.

Og nu bliver jeg så i tvivl, når temperaturen stiger, er ægløsningen så ikke sket og det er "slut med at kunne blive gravid"?

Men min ægløsningstest er positiv, vil det sige jeg kan blive gravid når den er positiv?

Jeg havde sex lørdag og mandag (ubeskyttet) min mand er nu ude at rejse og vi kan ikke prøve mere i denne omgang - er det for sent?

Og hvornår var det bedste tidspunkt at blive gravid vil I mene?

Kan jeg have haft ægløsning så længe eller......?

Jeg vil gerne prøve at forstå processen noget mere til næste gang og lære min jkrop bedre at kende, det her er skide spændende og slet ikke noget jeg har tænkt over / vidst før jeg begyndte at overveje at blive gravid... en masse råd, inputs osv. er kærkomment....

På forhånd tak og tak fordi I gad tage jer tid til at læse... <3

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2017

FruSteffensen

Ægløsningstest er det mest præcise, så jeg ville anbefale dig kun at bruge dem og droppe at måle temperatur m.m. Din temperatur bliver påvirket af andre ting end kun ægløsningen, så den er ikke super præcis. Dit udflåd kan du med fordel følge med i for at vurdere hvornår det er relevant at begynde med ægløsningstestene (det gider man jo ikke hver dag hele måneden).

Hvis du ikke allerede gør det, så skal du tage ægløsningstest både morgen og aften, da det hos nogle er tale om få timer hvor den er positiv og man derfor kan misse den, hvis man kun tester en gang om dagen. Morgentesten laver du på morgenurinen. Aftentesten er mest præcis hvis du stopper med at drikke væske (du må selvfølgelig gerne drikke lidt herefter men helst ikke for meget), tisser efter halvanden time, og herefter tisser og tester på det urin en times tid efter igen. På den måde bliver din urin relativt koncentreret lidt a la morgenurin.

Ægløsningstest er kun positiv når stregerne er nøjagtigt lige tydelige både mht farve og tykkelsen på stregerne eller når teststregen er mere tydelig end kontrolstregen.

Når testen er positiv, vil du have ægløsning ca. 36 timer efter. Da det tager lidt tid for sædcellerne at svømme op igennem din livmoder og ud i æggelederne, kan I med fordel dyrke sex når testen er positiv/samme aften og så morgenen eller aftenen efter alt afhængig af om det var en morgentest eller en aftentest der var positiv.

Håbner det hjælper dig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.