Tilbageholde husleje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.372 visninger
16 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. juli 2017

Anonym trådstarter

Hej!

min forlovede og jeg står og har opsagt vores lejlighed pga rotte problemer og problemer med udlejer. Vi skal være uden den 30/9.

mit spørgsmål går på, om vi de sidste 2 måneder, kan stoppe husleje betalingen? Hvad kan udlejer gøre hvis vi vælger at gøre det?

vi har betalt indskud da vi flyttede ind. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2017

esioul

Anonym skriver:

Hej!

min forlovede og jeg står og har opsagt vores lejlighed pga rotte problemer og problemer med udlejer. Vi skal være uden den 30/9.

mit spørgsmål går på, om vi de sidste 2 måneder, kan stoppe husleje betalingen? Hvad kan udlejer gøre hvis vi vælger at gøre det?

vi har betalt indskud da vi flyttede ind. 

Det må i ikke. 

er det indskud, depositum eller forudbetalt leje i har betalt? hvad står i kontrakten? 

Anmeld Citér

24. juli 2017

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Det må i ikke. 

er det indskud, depositum eller forudbetalt leje i har betalt? hvad står i kontrakten? 

Mener der står depositum eller indskud?

Anmeld Citér

24. juli 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Mener der står depositum eller indskud?

Depositum og indskud er 2 forskellige ting. Min søn er lige flyttet hjemmefra og har betalt et depositum svarende til 3 måneders husleje, men han har samtidig betalt et indskud på 3 måneders husleje ved siden af, så hvis han skulle påtænke at lave det nr som i vil gøre (med ikke at betale mere), så for han bare ikke sine penge tilbage. Hvis i ikke har betalt indskud på et vist antals måneders husleje, er det ulovligt ikke at betale, og i kan blive hevet i retten for det. Men det hele afhænger jo meget af hvad der står i jeres lejekontrakt, ( opsigelsesvarsel og den slags ting, hvad i egentlig har betalt til at starte med).

Anmeld Citér

24. juli 2017

Anonym

Hvis i har problemer, som udlejer ikke tar sig af, må i gerne tilbageholde en del af huslejen. Har i kontaktet den der lejer forening der hjælper når man har problemer med sin udlejer? Så i ikke gør noget forkert. De hjalp os i sin tid da der udbrød skimmelsvamp i både min og naboens bolig og udlejer nægtede at gøre noget, og bare sendte en kammerat ud med en spand maling og malede oven på det. Som om så var problemet jo løst  Jeg endte med at få fuldt indskud tilbage samt tre mdrs husleje. Boligen var jo ubeboelig og det havde udlejer vidst fra start. 

Anmeld Citér

24. juli 2017

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Depositum og indskud er 2 forskellige ting. Min søn er lige flyttet hjemmefra og har betalt et depositum svarende til 3 måneders husleje, men han har samtidig betalt et indskud på 3 måneders husleje ved siden af, så hvis han skulle påtænke at lave det nr som i vil gøre (med ikke at betale mere), så for han bare ikke sine penge tilbage. Hvis i ikke har betalt indskud på et vist antals måneders husleje, er det ulovligt ikke at betale, og i kan blive hevet i retten for det. Men det hele afhænger jo meget af hvad der står i jeres lejekontrakt, ( opsigelsesvarsel og den slags ting, hvad i egentlig har betalt til at starte med).

Det er depositum svarende til 3 måneders husleje. Vi har opsigelsesvarsel på 3 måneder. 

Anmeld Citér

24. juli 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvis i har problemer, som udlejer ikke tar sig af, må i gerne tilbageholde en del af huslejen. Har i kontaktet den der lejer forening der hjælper når man har problemer med sin udlejer? Så i ikke gør noget forkert. De hjalp os i sin tid da der udbrød skimmelsvamp i både min og naboens bolig og udlejer nægtede at gøre noget, og bare sendte en kammerat ud med en spand maling og malede oven på det. Som om så var problemet jo løst  Jeg endte med at få fuldt indskud tilbage samt tre mdrs husleje. Boligen var jo ubeboelig og det havde udlejer vidst fra start. 

Vi har rotter pga defekt kloak, hvilket han er gjort opmærksom på, af rottebekæmper fra kommunen. Han fik notits om at få det lavet, men har i stedet ringet til os og sagt at vores pedel siger vi bor ulækkert osv og derfor er der rotter. Og har så ikke gjort noget ved kloakken som er problemet - vi bor ikke mere ulækkert end enhver anden gennemsnits dansker.. 

nej vi har ikke haft kontaktet LLO da det koster 600kr at få oprettet en sag hos dem

Anmeld Citér

24. juli 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Det er depositum svarende til 3 måneders husleje. Vi har opsigelsesvarsel på 3 måneder. 

Ok, et depositum har jo noget af gøre med hvad stand i aflevere lejligheden i når i fraflytter den, altså penge til maling, gulv og alt sådan nogle ting. Så ud fra det, må i ikke lovgivningsmæssigt nægte at betale husleje indtil jeres opsigelsesvarsel er gået, medmindre at der er andre der overtager lejligheden før.

Anmeld Citér

24. juli 2017

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Ok, et depositum har jo noget af gøre med hvad stand i aflevere lejligheden i når i fraflytter den, altså penge til maling, gulv og alt sådan nogle ting. Så ud fra det, må i ikke lovgivningsmæssigt nægte at betale husleje indtil jeres opsigelsesvarsel er gået, medmindre at der er andre der overtager lejligheden før.

Men må han så godt kræve at vi maler, inden vi flytter? Og hvis vi ikke betaler husleje fx i september, så tilbageholder han vel bare den del af depositum?

Anmeld Citér

24. juli 2017

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

I vores sidste lejemål betalte vi depositum svarende til 3 mdrs leje. Desuden betalte vi tre måneders forudbetalt leje, som så dækkede opsigelsesperioden. Dvs vi stoppede huslejebetalingen fra vi opsagde lejligheden. Tror det er meget almindelig praksis. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.