Hjertelyd 8+6

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.316 visninger
11 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. juli 2017

Anonym trådstarter

Hej med jer,

Jeg er gravid 8+6 og har investeret i en hjertelydsmonitor. Vi har hørt hjertet slå med 119 bpm til TS 6+6.

Jeg har prøvet monitoren her til morgen (den siger fra uge 12, men jeg fandt den ret hurtigt lige indenfor højre hofteskål). Jeg talte hjerteslagene ved tidtagning og fik det kun til 90 bpm. Tror I jeg skal være bekymret? Eller er det unødigt? Jeg var så glad for at finde hjertet, men det gjorde mig nervøs at det lød til at slå langsomt...

Mvh. en måske unødigt bekymret førstegangsgravid.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2017

Anonym

Det er derfor uuddannede (til det formål) ikke skal købe og bruge en sådan! Ro på, og stol på læger og jordemødre. Du har lang tid til nakkefold- og ja, det er nervepirrende at man ikke ved om den lille er derinde eller ej. 

Anmeld Citér

24. juli 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er derfor uuddannede (til det formål) ikke skal købe og bruge en sådan! Ro på, og stol på læger og jordemødre. Du har lang tid til nakkefold- og ja, det er nervepirrende at man ikke ved om den lille er derinde eller ej. 

Det synes jeg var et lidt hårdt svar. Beklager hvis jeg tissede på din sukkermad - jeg er nu af den overbevisning, at især førstegangsgravide ikke har andet end ret til at tænke: "Er det normalt?", "Har min baby det godt?". Vi ved trods alt ikke hvad der sker med vores krop og hvordan den reagerer - vi har jo ikke prøvet det før.

Desuden skal jeg til NF om 18 dage, og det synes jeg egentlig ikke er så forfærdeligt lang tid.

Anmeld Citér

24. juli 2017

Anonymor

Anonym skriver:

Det synes jeg var et lidt hårdt svar. Beklager hvis jeg tissede på din sukkermad - jeg er nu af den overbevisning, at især førstegangsgravide ikke har andet end ret til at tænke: "Er det normalt?", "Har min baby det godt?". Vi ved trods alt ikke hvad der sker med vores krop og hvordan den reagerer - vi har jo ikke prøvet det før.

Desuden skal jeg til NF om 18 dage, og det synes jeg egentlig ikke er så forfærdeligt lang tid.

Tror du ikke bare at det er dit eget pulsslag du har fundet? 

Anmeld Citér

24. juli 2017

Anonymor

Altså min puls er 90 slag pr minut lige nu 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

24. juli 2017

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

Tror du ikke bare at det er dit eget pulsslag du har fundet? 

Jeg overvejede det da og prøvede også at flytte monitoren, men det lød helt anderledes. Mit eget var nærmere "dup dub" hvor babys var sådan "phev phev". Desuden var jeg lige vågnet, og har altid haft lav hvilepuls - lidt højere i graviditeten dog.

Anmeld Citér

24. juli 2017

Anonym

Jeg har endnu ikke mødt eller hørt om et sundhedspersonale der har anbefalet at man som uuddannet køber sådan en. Den skaber for de fleste flere bekymringer end glæder. Derudover er det en ting at kunne hører hjertelyden og så vide om den er god eller skidt. Det skal man være uddannet for. 

Hvis jeg var dig ville jeg ligge den væk i et skab og ikke bruge den igen. Slet ikke i den her start fase. Jeg er selv første gangs gravid men sådan et apparat ville blot have gjort mine i forvejen mange bekymringer til endnu flere �� Selvfølgelig er du bekymret men der er ingen grund til at gøre det værre med sådan en �� 

Derudover kan de ikke gøre noget som helst nu hvis der er noget galt, det er den onde og trælse sandhed. Men hvis der er noget galt med fostret så kan de ikke gøre andet end at lade naturen gå sin gang. 

Anmeld Citér

24. juli 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Hej med jer,

Jeg er gravid 8+6 og har investeret i en hjertelydsmonitor. Vi har hørt hjertet slå med 119 bpm til TS 6+6.

Jeg har prøvet monitoren her til morgen (den siger fra uge 12, men jeg fandt den ret hurtigt lige indenfor højre hofteskål). Jeg talte hjerteslagene ved tidtagning og fik det kun til 90 bpm. Tror I jeg skal være bekymret? Eller er det unødigt? Jeg var så glad for at finde hjertet, men det gjorde mig nervøs at det lød til at slå langsomt...

Mvh. en måske unødigt bekymret førstegangsgravid.

Ikke for at være streng mod dig, men jeg tror at du skal pakke det apparat langt væk igen. Jeg er ret sikker på, at det i sidste ende vil give dig langt flere bekymringer end det vil give dig tryghed.

Anmeld Citér

24. juli 2017

Anonym

Det er susen fra navlestregen du har hørt.

Baby lyder lige som et tog,og det slår imellem 110-160 gange i minuttet.

Jeg har haft en til alle mine graviditer,og har været sindsyg glad for mig,og aldrig været nervøs eller bekymret.

Anmeld Citér

24. juli 2017

Beem82

Hverken læge eller jordemoder vil prøve at finde hjertelyd med en dobbler før et stykke tid efter nf fordi den kan være så svær at finde.

Forstår dog godt din bekymring! Hvad med en ny skanning? 

Og ja, så vent med dobbleren til senere 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.