Allerede bekymret og ikke en gang halvvejs :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

486 visninger
3 svar
0 synes godt om
21. juli 2017

Anonymor

Det er måske lidt fjollet. Eller det er det. Men jeg er gravid med 3. barn, de 2 første er fra et tidligere forhold. Indtil videre ser vores bebs SÅ fin ud. Vi har været til nakkefold to gange (første gang var for tidligt 10+4) og til kønsscanning, og jeg synes at vores lille drengs puls stadig er noget hurtig. Jeg ved godt, at den falder efterhånden.

10+4: 175
13+3: 165
14+4: 160

Mon det er ok? Grunden til jeg bekymrer mig er, at jeg med mine to første børn gik til en masse tjek fra omkring uge 30, fordi de begge havde for hurtig hjertelyd. Det viste sig godt nok, at ingen af dem fejlede noget, og lægerne beskrev, at det "lader til at være habituelt for patientens fostre". Og fordi hun til kønsscanningen sagde, da jeg spurgte hvor hurtig pulsen var, at "Den er sørme på 160" i en overrasket tone, så kan jeg selvfølgelig ikke helt give slip på det.

Det er nok åndssvagt, for han er kigget grundigt igennem alle tre gange og ser så fin og sund ud. Til kønsscanningen kiggede hun endda nærmere på hjertet og så alle hjertekamre, fin gennemstrømning osv. så måske er jeg bare "skadet" af erfaring.

Desuden undrer jeg mig over størrelsen på min livmoder. Den går allerede til en finger under navlen, hvilket skulle svare til omkring uge 20. Jeg ved godt, at jeg er 3. gangs, men det skulle livmoderen jo ikke blive større af.

Ih hvor føler jeg mig neurotisk! Nogen tanker?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2017

CKJ

Profilbillede for CKJ

Hejsa

jeg synes at have hørt at 160 er det, som alle babyer i maven ligger på!! Men hvis du er i tvivl, spørg da din jordemor da jeg var til jordemor i uge 17 flugtede min livmoder med navlen - hvilket hun sagde var helt normalt og efter bogen  og jeg er ogsp 3. Gangs gravid 

hvornår har du termin?? 

Anmeld Citér

22. juli 2017

Anonymor

Hejsa

jeg synes at have hørt at 160 er det, som alle babyer i maven ligger på!! Men hvis du er i tvivl, spørg da din jordemor da jeg var til jordemor i uge 17 flugtede min livmoder med navlen - hvilket hun sagde var helt normalt og efter bogen  og jeg er ogsp 3. Gangs gravid 

hvornår har du termin?? 

Håber du har ret! Skal først til jordemoder igen i uge 29 af graviditeten, så der er lige sådan to måneder til. Længe at bekymre sig   har termin den 7. Januar  hvad med dig? 

Anmeld Citér

22. juli 2017

CKJ

Profilbillede for CKJ

Kan du ikke spørge lægen? Jeg har termin 26. November  og føler mig allerede kæmpe stor!!! Hvor gamle er dine store børn? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.