Det er det samme her. Farmor skriver også i tide og utide om vores datter må komme forbi, og ret ofte om hun må sove der fra fredag til søndag. Er der gået 5 dage uden hun har set hende, skal vi høre på hvor længe siden det jo er og hvor meget vores datter må savne hende (vores datter giver aldrig udtryk for at savne sine bedsteforældre, men vil altid meget gerne derhjem)
Jeg er blevet bedre til at sige fra, også uden at have en undskyldning. Heldigvis accepterer farmor dette (selvom hun godt kan finde på at spørge igen et par dage senere). Det er ikke sådan at vores datter aldrig må komme derhjem, men det er svært at holde en rutine herhjemme, hvis hun tilbringer for meget tid hos farmor og farfar.
Nu mente min svigermor så at det hele var et fælles projekt fra det øjeblik jeg blev gravid. Jeg måtte ret hurtigt slå fast at hun ikke skulle med til scanninger, jordemoder eller fødsel. Det var slet ikke faldet hende ind at vi ikke ønskede hendes deltagelse (eller min egen mors deltagelse for den sags skyld). Hun mente også at vi alle sammen skulle sætte os ned sammen og blive enige om et navn - den holdning resulterede i at navnet var hemmeligt indtil efter fødslen.
Heldigvis lærte hun da noget af det, for nu hvor vi venter lillebror blander hun sig knap så meget, og hun har ikke en eneste gang spurgt ind til fødsel eller navn dennegang. - til gengæld rejser de på ferie 3 uger før min termin og kommer først hjem 2 uger efter min termin, og hun bliver alligevel fornærmet når jeg ikke regner med dem som mulige barnepiger til storesøster under fødslen.
Anmeld
Citér