Korrekt køn ved kønsscanning ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

332 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. juli 2017

Anonym trådstarter

Jeg skal snart til kønsscanning og er lidt nervøs , og i den forbindelse vil jeg høre hvad jeres erfaringer er? 

Hvad fik du?

fik du kønnet af vide første gang?

passede det til MD scanning?

tak skal i have  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2017

Thea14

Første gang var jeg til kønsscanning i uge 14. Hun så kønnet med det samme og var ikke i tvivl. Ved MD ventede vi stadig en pige og i dag har vi en datter på 4 år.

Her anden gang var jeg til kønsscanning i uge 15 og hun var ikke i tvivl om at det var en dreng. Det kunne dog ikke bekræftes ved MD da navlesnoren var i vejen. Hun mente dog at hun tidligere så en tap, men ville ikke love noget. - her termin om et par måneder og håber da at det stadig er en dreng, for nu har vi forærer alt pigetøjet væk.

Anmeld Citér

21. juli 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Jeg skal snart til kønsscanning og er lidt nervøs , og i den forbindelse vil jeg høre hvad jeres erfaringer er? 

Hvad fik du?

tak skal i have  

Vores kønsscanning viste en pige. Hun lå med spredte ben, der der blev scannet helt fra ryggen ned forbi og op på maven. Så det var ret tydeligt. 

Tænker at hvis ikke de er sikre får man tid til ny scanning i stedet for at de gætter. Det er jo den egentlige grund til at man får en kønsscanning. Det er jo ikke en trivselsscanning eller andet, men man forventer at få kønnet af vide. 

Anmeld Citér

21. juli 2017

God-mor

Anonym skriver:

Hvad fik du?

tak skal i have  

Her passede kønnet begge gange. Har en pige og en dreng 

Anmeld Citér

21. juli 2017

Anonym

Jeg har fået en del scanninger, 7-8stk, og på intet tidspunkt kunne de se kønnet. Vi ville rigtig gerne vide det, men endte så med at skulle vente til hun kom til verden 

Anmeld Citér

21. juli 2017

HvidSne

Fik kønsscanning 14+5, hvor de sagde pige. De sagde det samme til MD, og nu har jeg da også en 20 dage gammel pige

Anmeld Citér

21. juli 2017

Mamalou

Vi har også fået foretaget kønsscanning i uge 14 og fik at vide, at det var en pige. Dette er blevet bekræftet flere gange efterfølgende, da vi er blevet fulgt med scanninger på sygehuset. Jeg har dog ikke født endnu, har termin 2. august, men føler os dog ret sikre

Anmeld Citér

21. juli 2017

CC79

Jeg kender nogen der fik kønsskanning to gange og begge gange fik de af vide de ventede en pige men det var en dreng ved fødslen. Har selv kun fået køn af vide en gang ud af 4 graviditeter og det var rigtigt. Men man er nok aldrig helt sikker uanset hvad..

Anmeld Citér

23. juli 2017

Anonym

Sidste graviditet fik jeg til MD scanning at vide det var en dreng - hvilket det også var ved fødslen 

Denne gang fik jeg et forsigtigt gæt ved NF at det vat en pige, en kønsscanning sagde og så det er en pige, MD siger det er en pige - men har først termin i november - så nu må vi se 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.