At være overfladisk....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.492 visninger
6 svar
9 synes godt om
20. juli 2017

Troldemommi

Hvordan vil du beskrive en overfladisk person? ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2017

Jullesnulle

Troldemommi skriver:

Hvordan vil du beskrive en overfladisk person? ��

Det er vel en person som går mere op i det ydre end det indre. En person som går op i egen "overflade" hvordan man tager sig ud.. og som vurderer andre på deres overflade - tøjet, huset, rejserne, jobbet. Det er også en person som man kan have svært ved at lære at kende mht hvilke værdier der ligger bag ved overfladen. Det kan være folk der giver skrøbeligt tøj med til børnen

Et eksempel er vel "Fint skal det være". 

Anmeld Citér

20. juli 2017

Jullesnulle

Jullesnulle skriver:

Det er vel en person som går mere op i det ydre end det indre. En person som går op i egen "overflade" hvordan man tager sig ud.. og som vurderer andre på deres overflade - tøjet, huset, rejserne, jobbet. Det er også en person som man kan have svært ved at lære at kende mht hvilke værdier der ligger bag ved overfladen. Det kan være folk der giver skrøbeligt tøj med til børnen

Et eksempel er vel "Fint skal det være". 

Hvorfor 

Anmeld Citér

20. juli 2017

Soonmom

Altså hvis du tænker på om det er positivt eller negativt ladet, er der klart negativt og for mig er overfladisk det samme som at sige en person er snoppet

Anmeld Citér

20. juli 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly

For mig er det nok et menneske der går meget op i at have "de rigtige" ting. Især en der er parat til at gældsætte sig selv for at have bestemte møbler, biler, udseende, hvor signalværdien er det vigtigste. Og en der ikke har holdninger til eller tanker omkring verden, samfundet og medmennesker, fordi det ikke er interessant eller vigtigt.

Anmeld Citér

20. juli 2017

Troldemommi

Jullesnulle skriver:

Hvorfor 

Jeg spørger fordi jeg bliver mere og mere irriteret på en bestemt person som jeg syntes er som et glansbillede, og jeg overvejer at lade vores venskab glide ud i sandet, det er bare svært. 

Anmeld Citér

20. juli 2017

Jullesnulle

Troldemommi skriver:

Jeg spørger fordi jeg bliver mere og mere irriteret på en bestemt person som jeg syntes er som et glansbillede, og jeg overvejer at lade vores venskab glide ud i sandet, det er bare svært. 

Overfladiske mennesker giver ikke en specielt særligt meget. Fordi man ikke har dybe samtaler eller kommer under overfladen. 

Jeg har ofte set koblingen hvor en person også er selvcentreret.. så føler man sig ikke specielt interessant eller lyttet til.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.