Jeg er i dag 4+4, og har lige siden jeg så den første svage streg nr. 2, tænkt over hvad man "må" og "ikke må".
Hvilke tanker gjorde i jer, omkring anbefalinger omkring hvad der er godt/skidt for fostret? Både officielle og uoffcielle råd. Tænker på alt fra makeup, til neglelak, til fødevarer, til alkohol osv. Har i lyttet og droppet alt hvad der kan være skidt - både dokumenteret og ej? Eller har i prioriteret lidt i det?
Vil gerne høre hvad i tænker? 
Jeg brugte almindelig make-up og hudpleje -har altid brugt minimalt, men var alt for glad for min foundation pga rødme, så den beholdte jeg.
Bruger generelt ikke noget som spray -deo, hårlak osv. Tænker det generelt ikke kan være så sundt.
Farver slet ikke hår, men ville bestemt undvære det trods udgroning.
Fik et enkelt glas alkohol til min søsters konfirmation 4 uger før termin.
Var ekstremt snerpet og afviste helt at tømme kattebakken
og selv nu 3 år efter har jeg stadig ikke gjort det
...
en enkelt gang i starten af graviditeten havde jeg lavet en rugbrød klar med tun og havde spist en bid af det, da det gik op for mig at det var jo frarådet og jeg jo var gravid... lagde straks bestikket og fik nærmest et fysisk ubehag ved det, så det røg i skraldespanden. Om det var nødvendigt at reagere sådan ved jeg ikke, men når jeg først føler sådan ville jeg slet ikke kunne spise resten.
Ellers tror jeg at jeg levede ret normalt
ryger heller ikke, men prøvede at undgå passiv rygning som jeg også normalt ville gøre. Var dog et par gange i selskab med nogle der røg hvor jeg ikke trak mig.
Ingen energidrikke og max 1 krus kaffe om dagen. Anbefalingen lyder på 3 kopper, men gik ud fra at det er kaffekopper(altså små)