Kan jeg være gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

425 visninger
1 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. juli 2017

Anonym trådstarter

Hej, Jeg begyndte for snart 3 uger siden at have sex med min kæreste, hvor vi havde sex i næsten hverdag i to uger, hvor et jeg har valgt udskyde min pause fra p-piller i lidt over en uge, og her i den 3 uge holdt pause, og har blødt samme mængde dage som jeg plejer, men da vi har haft sex lige optild min pause, og kun brugt piller som prævention, vil jeg vide om der er fare for at jeg kan blive eller er gravid, og hvad symptomerne kan være hvis jeg er?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2017

MsGadgaard

Skal lige høre om jeg har forstået dig korrekt:

Du var på p-piller. Har så sex. Burde have holdt de 7 dages pause med pillerne, men vælger at udskyde det en uge. Da du holder de 7 dages pause, bløder du som normalt. Du genoptager pillerne som normalt.

ER det korrekt forstået? For så burde der ikke være nogen risiko for graviditet. 

Du kan blive gravid hvis du har sex før du starter på piller. Hvis du har glemt at tage piller. Eller hvis du holder for lang en pause.

Du kan til hver en tid udskyde de 7 dages pause/din mens. Det er bare vigtigt at når du holder pause, at det så er 7 dage, og ikke længere!

Jeg har f.eks. tit udskudt pausen, hvis pausen f.eks. lå når jeg skulle på ferie, og jeg ikke lige gad have menstruation i badeland eller lign.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.