Børnene tager livet af mig!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2017

Abracadabra

Anonym skriver:

Det gør han også, men kan jo ikke amme. Ja, hun falder i søvn selv på eget værelse. 

Hvad er søvnforstyrret? Hun har fået dræn d 7/7 

Med ordet søvnforstyrret mener jeg, at hun muligvis har svært ved at komme fra den ene søvnfase til den næste, hvilket medfører en opvågning, hvor du så er nødt til at hjælpe hende videre i søvnen. Lån bøgerne på biblioteket!

Derudover ville jeg nok stoppe natamning.

Ørerne tillægger jeg ikke megen betydning, da dræn ikke har hjulpet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2017

Ena

Anonym skriver:

Det gør han også, men kan jo ikke amme. Ja, hun falder i søvn selv på eget værelse. 

Hvor mange gange om natten ammer du - og er det nødvendigt? 

Rent fysiologisk behøver en 10 måneders baby ikke mælk om natten, hvis baby ellers er spiser godt om dagen, får noget grød tæt på puttetid og trives generelt. Så måske skal i have ændret på nogle uhensigtsmæssige strukturer med henblik på at forbedre søvnen for alle. 

Anmeld Citér

19. juli 2017

migxher

Puha hvor jeg kender det ! Mine er 9 måneder og 2,5. Arbejder din kæreste i weekenden? Ellers må han simpelthen komme lidt mere på banen der. Stå op med ungerne om morgen, eller lade dig tage en lur i løbet af dagen osv. 

Jeg synes nu også det vil være på sin plads at han tager et par nætter i hverdagen. Ja han skal på arbejde om dagen men at tage sig af 2 små børn det er sgu også et fuldtidsarbejde og du har lige så meget ret til søvn som ham.

Har i ikke nogen bedsteforældre der kan hjælpe lidt til i hverdagen?

Hvis du har mulighed for at sove til middag med ungerne i løbet af dagen så gør du Det!! Så må praktiske ting vente.

Anmeld Citér

19. juli 2017

Meyer

Profilbillede for Meyer
Anonym skriver:

Jeg har haft tre ørebørn, det jeg har erfaret er at der kan gå op til et par mdr før de dårlige søvnmønstre forsvinder.

Anmeld Citér

19. juli 2017

Sarahs-mor

Nu er jeg ikke meget for at opfordre til at at stoppe med amningen. Men jeg stoppede med min datter, da hun var 14 mdr, der havde hun også vågnet ca hver/hveranden time siden hun var 4-6 mdr. Efter et par dage, måske en uge, sov hun igennem.

Min kæreste overtog putningen i et par dage for at ændre rutinen, men også fordi jeg jo lugtede af mælk. 

Samtidig begyndte vi at samsove hver nat, hvilket jeg også tror hjalp både på hende og mig. For jeg vågnede tit for at tjekke til hende, da hun lå på eget værelse.

du behøver selvfølgelig heller ikke stoppe helt, måske bare have hygge-amning om dagen? Eller måske er det nok at indføre samsovning, kan være baby vågner fordi den er vant til den tryghed der er 1 gang i timen  

Anmeld Citér

19. juli 2017

Mor1986

Anonym skriver:

Hold nu op hvor er jeg træt af mine børn

de sover elendigt! Baby på 10 måneder vågner stadig en gang i timen hele natten og den store på 3,5 sover fra 21-6. 

Jeg er alene med den fra 6.30-18 hver dag og er hele tiden på. Små børn ER jo krævende. 

Jeg har bare brug for en pause!!!! Men jeg ammer, og så synes jeg baby er for lille til en overnatning. Der er heller ikke nogen der vil, fordi de ved hvordan hun sover. 

Kan ikke overskue tanken om arbejde snart. 

Jeg synes de kravler rundt på mig og kræver, kræver, kræver. Og jeg vil bare SOVE 

jeg har hovedpine, røde øjne og tit kvalme af træthed... ser ældre og ældre ud for hver dag. Og så kan jeg ikke tabe mig, så føler mig kæmpestor og tyk. Men orker ikke engang at gå en tur

HVAD gør man?!!!!!

Jeg får så negative tanker om dem og vil bare sove og have lidt ro i hovedet 

Jeg er nok ikke nogen kæmpe hjælp. Min på 14 vågner mellem 1-3 gange om natten. Den store på 5 vågner to gange hvis ikke jeg sover med hende.

jeg har perioder hvor det føles som om jeg er ramt af stress. Og min mand har måtte tage et par syge dage for at passe ungerne så jeg kunne komme ovenpå. 

Anmeld Citér

19. juli 2017

drabo

Profilbillede for drabo
Anonym skriver:

de sover elendigt! Baby på 10 måneder vågner stadig en gang i timen hele natten og den store på 3,5 sover fra 21-6. 

Jeg er alene med den fra 6.30-18 hver dag og er hele tiden på. Små børn ER jo krævende. 

Jeg har bare brug for en pause!!!! Men jeg ammer, og så synes jeg baby er for lille til en overnatning. Der er heller ikke nogen der vil, fordi de ved hvordan hun sover. 

Jeg synes de kravler rundt på mig og kræver, kræver, kræver. Og jeg vil bare SOVE 

jeg har hovedpine, røde øjne og tit kvalme af træthed... ser ældre og ældre ud for hver dag. Og så kan jeg ikke tabe mig, så føler mig kæmpestor og tyk. Men orker ikke engang at gå en tur

HVAD gør man?!!!!!

Som andre også har skrevet så kunne det måske hjælpe den lilles søvnmønster, hvis i stoppede amningen. Min store gik fra at vågne hver time til "kun" at vågne 1-2 gange pr. nat, da jeg stoppede med at amme hende da hun var omkring 1 år.

Og så få noget aflastning, selvom du måske ikke kan sove om dagen - så tænker jeg at bare en times mor tid - hvor du kunne gøre hvad du vil (ikke huslige ting, ikke ærinder osv) bare det du vil - om det så er at gå en tur eller ligge på sofaen med en bog eller din yndlings serie - så kunne det give noget overskud.

Og måske så kommer det faktisk til at blive bedre når du starter på arbejde - for selvom du skal arbejde - så kommer du ud af huset og væk fra børnene og får måske endda tid lidt dig tig i løbet dagen.

Håber det bedste for dig

Anmeld Citér

20. juli 2017

Miti's mama

Anonym skriver:

HVAD gør man?!!!!!

Har lige selv haft en skoddag, det her hjalp mig: Lad manden eller en anden tage børnene, gå i den nærmeste park/lign. og sid i  stilhed og giv dig selv lov til at tænke hvad du vil uden dårlig samvittighed. 

Derudover skal du have hjælp - søvnmangel er tortur, og det er ikke så mærkeligt at du bryder sammen. Barnepige, bedstemor, hvad der nu er ledigt. Og så er det tid til at stoppe med at amme efter min mening - der er ingen der er tjent med at du har det så skidt - fantastisk at du har nået helt til 10 mdr , hatten af for det super mama. 

Det bliver bedre 

Anmeld Citér

25. juli 2017

A10A14

Som mange skriver så ville jeg se på amningen.

Siger ikke du skal stoppe helt, men stoppe om natten. Når den lille vågner tilbyd vand i stedet for og få muligvis far til det. Når den lille finder ud af at man kun får vand og ikke hyggetid med mor kan det måske hjælpe.

Anmeld Citér

25. juli 2017

Bananaalice

Hvis I sover sammen, så prøv at ligge barnet i egen seng. Man tror det næppe, men rigtig mange børn sover faktisk ikke godt med voksne i sengen, eller bare i rummet. 

har lige læst om flere på facebook der helt mirakuløsst har fået nattesøvnen igen ved at stoppe med at sove sammen. En måtte sågar pga. lille lejlighed flytte ind i stuen, men det har hjulpet  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.