Graviditet panik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

542 visninger
8 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. juli 2017

Anonym trådstarter

Hej alle

Jeg er ramt lidt af panik. 

Man høre om så mange der mister og har brug for at høre de gode historier, jeg er idag 9+0 og har set hjerteblink 3 gange og en baby der vokser som den skal. Og skal ind og scannes igen i næste uge (har angst så det hjælper lidt at holde scanningerne) 

Er der nogen som kan hjælpe med nogle gode historier hvor i måske også var bange for at miste og alt var fint osv.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2017

CKJ

Profilbillede for CKJ

I min nummer to gravidtet kom vi til nf scanning uden en baby - jeg var altså ikke befrugtet, så at sige. Et vindæg hedder det! 

Efterfølgende da jeg blev gravid igen var jeg virkelig bange. Jeg var til scanning i uge 6 allerede - eller uge 7 måske. Her så de hjerteblink og jeg fik afvide at når man gjorde det så tidligt, så var det eg tegn på, at babyen var som den skulle være. Men jeg var til mange scanninger fordi jeg var så bange!! Så jeg forstår dig. Men nyd at du har set hjerteblink! Det er et rigtig positivt tegn 

Anmeld Citér

18. juli 2017

Anonym trådstarter

CKJ skriver:

I min nummer to gravidtet kom vi til nf scanning uden en baby - jeg var altså ikke befrugtet, så at sige. Et vindæg hedder det! 

Efterfølgende da jeg blev gravid igen var jeg virkelig bange. Jeg var til scanning i uge 6 allerede - eller uge 7 måske. Her så de hjerteblink og jeg fik afvide at når man gjorde det så tidligt, så var det eg tegn på, at babyen var som den skulle være. Men jeg var til mange scanninger fordi jeg var så bange!! Så jeg forstår dig. Men nyd at du har set hjerteblink! Det er et rigtig positivt tegn 

Syntes bare det er mere skræmmende denne gang. Jeg er ikke vild med at være gravid og dette gør det lidt værre. 

Hjælper nok heller ikke at jeg indtil videre har så meget kvalme at jeg ikke kan bevæge mig eller lave noget og tiden går langsomt, så masser af tid til at sidde og blive nervøs

Anmeld Citér

18. juli 2017

CKJ

Profilbillede for CKJ

Er det 2. Graviditet? 

Anmeld Citér

18. juli 2017

Anonym trådstarter

CKJ skriver:

Er det 2. Graviditet? 

Ja har en datter på 6 år.

Anmeld Citér

18. juli 2017

CKJ

Profilbillede for CKJ

Ønsker dig ddt bedste 

Anmeld Citér

19. juli 2017

Enitst86

Min første graviditet endte i en MA - næste graviditet var jeg SÅ bange.. Hele tiden.. Konstant.. Nød den slet ikke fordi jeg var så bange for at miste igen.. Bevares det hjalp med ekstra scanninger - i et par dage.. Så overtog angsten igen.. Da jeg kom så langt hen at jeg mærkede tydeligt liv hver dag gik det lidt bedre, men så fik jeg meget vandigt udflåd og var sikker på at fostervandet var begyndt at sive.. Hver et stik, niv og jag sendte mig i panik.. Det var frygteligt.. Men på terminsdsgen fik jeg veer, og 3 dage over lå den skønneste fuldendte pige i mine arme.. �� Nu er jeg gravid med lillebror som kommer på fredag og jeg har slet ikke haft de bekymringer denne gang.. Har så døjet noget mere med fysiske gener men skidt pyt med dem.. Jeg er glad og rolig og det er for mig meget vigtigere end at være i stand til at gå mere end 50 m. Ad gangen �� 

Anmeld Citér

19. juli 2017

Anonym trådstarter

Enitst86 skriver:

Min første graviditet endte i en MA - næste graviditet var jeg SÅ bange.. Hele tiden.. Konstant.. Nød den slet ikke fordi jeg var så bange for at miste igen.. Bevares det hjalp med ekstra scanninger - i et par dage.. Så overtog angsten igen.. Da jeg kom så langt hen at jeg mærkede tydeligt liv hver dag gik det lidt bedre, men så fik jeg meget vandigt udflåd og var sikker på at fostervandet var begyndt at sive.. Hver et stik, niv og jag sendte mig i panik.. Det var frygteligt.. Men på terminsdsgen fik jeg veer, og 3 dage over lå den skønneste fuldendte pige i mine arme.. �� Nu er jeg gravid med lillebror som kommer på fredag og jeg har slet ikke haft de bekymringer denne gang.. Har så døjet noget mere med fysiske gener men skidt pyt med dem.. Jeg er glad og rolig og det er for mig meget vigtigere end at være i stand til at gå mere end 50 m. Ad gangen �� 

Jeg føler det eneste der kan berolige mig er at blive scannet hver uge pt. Og det bliver dyrt i længden. 

Jeg brød mig heller ikke om at være gravid sidst og syntes tiden går så langsomt og jeg nærmest bare ligger. Og det gir også mere plads til bekymring. 

Ville næsten ønske jeg havde noget at give mig til at mine tanker var optaget

Anmeld Citér

19. juli 2017

Anonymor

Anonym skriver:

Jeg føler det eneste der kan berolige mig er at blive scannet hver uge pt. Og det bliver dyrt i længden. 

Jeg brød mig heller ikke om at være gravid sidst og syntes tiden går så langsomt og jeg nærmest bare ligger. Og det gir også mere plads til bekymring. 

Ville næsten ønske jeg havde noget at give mig til at mine tanker var optaget

Det er seriøst ikke flabet ment det her, det er et ganske oprigtigt forslag. Men var de penge ikke bedre givet ud til en psykolog, der kunne hjælpe dig med at bearbejde din angst på længere sigt? Du afhjælper ikke angsten ved at gå til scanninger, du forstærker den. Det er et typisk eksempel på sikkerhedsadfærd, som dæmper angsten ganske kort, men faktisk kun holder den ved lige fremadrettet. For du lader dine angste tanker vinde, og fordi du mærker den kortvarige ro, når du ligger til scanningen, så tror du det er en hjælp. Men det er det jo ikke. Du er nødt til at få nogle redskaber! Måske kan du få en henvisning gennem egen læge. Jeg synes i hvert fald det er utrolig vigtigt, for det er jo på ingen måde optimalt for dig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.