Flytte eller ej.. Så meget i tvivl..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.478 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. juli 2017

Anonym trådstarter

Bliver nød til at dele mine tanker med nogle som ikke er indvolveret i min beslutning..

Sagen er, at jeg er alene med mine børn 24/7 365. De er ikke så gamle, omkring 1 år og 4 år..

Vi bor i den anden ende af landet end familie og venner, og har boet her lige siden den største var lille. 

Min største er rigtig glad for at bo her, har masser af venner, og elsker pædagogerne i instutionen. Pt bor vi i rækkehus, og her er der masser af børn hun leger med når vi er hjemme.

Mine tanker går ikke så meget på den mindste, for hun er stadigvæk så lille, så der er ikke knyttet bånd til nogle så`en rigtigt.

Jeg har i mange år drømt om at flytte hjem. Hjem til hvor jeg selv er født og opvokset, og til at være tættere på familie og venner.

Nu er muligheden der, da vi er blevet tilbudt en lejlighed 

Men nu går mine tanker på, om det er synd at rykke min store pige op.. Om det er fair over for hende..

Der ud over går mine tanker også meget på økonomien.. Om det kan hænge sammen..

Her hvor vi bor nu, er der råd til det vi ønsker. Fritidsaktivitetter, ferier osv., da børnepengene der kommer hver 3. mdr., går kun til børnene og oplevelser.

Vælger vi at flytte, vil alle mine penge hver mdr. gå udelukkende til udgifter, hvilket vil sige, at vi skal også leve af børnepengene der kommer hver 3. mdr, samt de også skal dække tøj, fritidsaktivtetter, ferier, udforudsette udgifter osv. 

Er så bange for, at det bliver alt for hårdt, og at jeg vil fortryde valget om at flytte 

Men i mit hjerte er jeg allerede rykket, så ikke særlig fedt 

Økonomien vil være sådan i lidt over 2 år, så ser det helt anderledes ud derefter 

Der hvor vi er blevet tilbudt, vil der ikke være nogle børn at lege med når vi kommer hjem. Ikke andet end hinanden, men vi vil til gengæld få en rigtig stor have, hvor der er masser af plads at lege i  Vi vil komme til at bo ude på landet på en stille lukket vej, kontra nu hvor vi bor i rækkehus inde i byen med legekammerater. Dog kun max 5 min kørsel fra byen af..

Er så meget i tvivl om hvad vi skal.. Som sagt er jeg i hjertet allerede flyttet, men er bare blevet så meget i tvivl grundet min største og hendes realationer her, samt det med økonomien hvor jeg er så bange for, at det bliver alt for stramt..

Hvad havde i valgt at gøre.. Kan bruge alle input, da jeg står med et ben i hver landsdel, og tvivler SÅ MEGET 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2017

Anonym

Anonym skriver:

Bliver nød til at dele mine tanker med nogle som ikke er indvolveret i min beslutning..

Sagen er, at jeg er alene med mine børn 24/7 365. De er ikke så gamle, omkring 1 år og 4 år..

Vi bor i den anden ende af landet end familie og venner, og har boet her lige siden den største var lille. 

Min største er rigtig glad for at bo her, har masser af venner, og elsker pædagogerne i instutionen. Pt bor vi i rækkehus, og her er der masser af børn hun leger med når vi er hjemme.

Mine tanker går ikke så meget på den mindste, for hun er stadigvæk så lille, så der er ikke knyttet bånd til nogle så`en rigtigt.

Jeg har i mange år drømt om at flytte hjem. Hjem til hvor jeg selv er født og opvokset, og til at være tættere på familie og venner.

Men nu går mine tanker på, om det er synd at rykke min store pige op.. Om det er fair over for hende..

Her hvor vi bor nu, er der råd til det vi ønsker. Fritidsaktivitetter, ferier osv., da børnepengene der kommer hver 3. mdr., går kun til børnene og oplevelser.

Vælger vi at flytte, vil alle mine penge hver mdr. gå udelukkende til udgifter, hvilket vil sige, at vi skal også leve af børnepengene der kommer hver 3. mdr, samt de også skal dække tøj, fritidsaktivtetter, ferier, udforudsette udgifter osv. 

Er så bange for, at det bliver alt for hårdt, og at jeg vil fortryde valget om at flytte 

Økonomien vil være sådan i lidt over 2 år, så ser det helt anderledes ud derefter 

Der hvor vi er blevet tilbudt, vil der ikke være nogle børn at lege med når vi kommer hjem. Ikke andet end hinanden, men vi vil til gengæld få en rigtig stor have, hvor der er masser af plads at lege i  Vi vil komme til at bo ude på landet på en stille lukket vej, kontra nu hvor vi bor i rækkehus inde i byen med legekammerater. Dog kun max 5 min kørsel fra byen af..

Er så meget i tvivl om hvad vi skal.. Som sagt er jeg i hjertet allerede flyttet, men er bare blevet så meget i tvivl grundet min største og hendes realationer her, samt det med økonomien hvor jeg er så bange for, at det bliver alt for stramt..

Hvad havde i valgt at gøre.. Kan bruge alle input, da jeg står med et ben i hver landsdel, og tvivler SÅ MEGET 

Kan godt forstå du står i et dilemma. Som det lyder til bliver din økonomi bedre om 2 år? Pga. noget uddannelse du skal færdiggøre?

Jeg forstår virkelig godt at du gerne vil flytte tættere på dit netværk, da det er hårdt at være alene med børnene - og især når du har dem HVER dag alene. 

Jeg tænker at det handler om prioritering, for det vil helt klart være stramt, hvis du flytter, hvis I "kun" kan leve af børnepengene, men tænker også at hvis viljen er der, kan det også lade sig gøre. Vi har kæmpet i 1,5 år på at banke et kæmpe lån af, vi valgte at klemme ballerne sammen og sige at der simpelthen ikke var meget at "feste" for i den tidsperiode. Det har til tider været hårdt, men der gik sport i at lave madplaner og handle billigt ind. Hverken børnene eller vi har manglet noget. Men selvfølgelig var der ikke lige til nye sko eller nyt tøj til os, da vi prioriterede at børnene intet manglede. Vi kunne lægge lidt fra så der var til en tur i fx legoland, tivoli etc. 

Men nu, hvor lånet er betalt ud, er det simpelthen den dejligste følelse og vi har lige pludselig en stor sum penge, vi nærmest bare har i overskud, fordi vi "lærte" at spare hvor vi kunne. Så det kan lade sig gøre. 

Samtidig tænker jeg også at muligheden er at du flytter inden dit store barn skal starte i skole - formentligt om 2 år ik? Tæt på hvor din økonomi vil blive bedre og dit store barn alligevel skal ud i et skift. For der vil jo helt sikker komme nye bekendtskaber uanset hvilken skole der startes på. Og så nyde at I har råderum i økonomien i de par år. Men 2 år kan være lange udsigter, når du savner dit netværk.

Held og lykke, hvad end du beslutter dig for! 

Anmeld Citér

17. juli 2017

Anonym

Forskellen ligger i, at hun har et stort socialt netværk, fordi vennerne er tæt på og lettilgængelige - hvorimod hun nu skal på landet, hvor det bliver lidt sværere. 

Vi bor på landet, 5 min til nærmeste by og vennerne - men som mine børn bliver ældre, bliver behovet for at komme ud større, og jeg er tit bundet af en lille sovende i barnevogn og lever lidt på de andre forældres velvilje til at hente en af de store, hvis invitationen til leg falder ved middagstid. Mine børn kommer ikke så meget ud, som de gerne vil (skal så også koordinere kørsel for 5 børn til legeaftaler, fritidsaktiviteter, skole/sfo/børnehave-arrangementer osv.). 

Jeg ville ikke negligere afstanden til venner, som skal være base for fremtidig glæde ved at flytte.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.