Kontakte restauranten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

842 visninger
8 svar
2 synes godt om
15. juli 2017

Anonym trådstarter

I går lå jeg syg med en mild madforgiftning og det eneste vi kunne komme frem til at jeg kunne være blevet syg af, var maden jeg spiste på restaurant i forgårs.

Nu er jeg blevet i tvivl om jeg bør kontakte dem og fortælle dem det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

I går lå jeg syg med en mild madforgiftning og det eneste vi kunne komme frem til at jeg kunne være blevet syg af, var maden jeg spiste på restaurant i forgårs.

Det kan du godt. 

Men kan det ikke lige så godt være en virus du har fået fx i et supermarked eller gennem institutionerne? 

Anmeld Citér

15. juli 2017

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Det kan du godt. 

Men kan det ikke lige så godt være en virus du har fået fx i et supermarked eller gennem institutionerne? 

Børnene har ikke været i institution hele ugen, så det tror jeg ikke det kommer fra og ingen af de andre i familien er blevet syge.

Anmeld Citér

15. juli 2017

Sprit25

Ja! Kontakt dem! Så de kan få smidt maden ud så andre ikke bliver syge! 

Anmeld Citér

15. juli 2017

Pikku Myy

Anonym skriver:

Jeg synes ikke du kan forvente at de skal gøre noget på grund af een persons hjemmediagnosticerede madforgiftning. Men det kan jo være der er flere der ringer ind ... 

Anmeld Citér

15. juli 2017

Sprit25

Pikku Myy skriver:

Jeg synes ikke du kan forvente at de skal gøre noget på grund af een persons hjemmediagnosticerede madforgiftning. Men det kan jo være der er flere der ringer ind ... 

Nu er min mand kok. Han fortæller at selv hvis en ringer ind, så tjekker de alt igennem bare lige for en sikkerhedsskyld 

og han siger de endda selv ringer til sundhedsmyndighederne og informere omkring det 

derudover til ts: han tror også det er madforgiftning 

Anmeld Citér

15. juli 2017

alenemor42

Mad forgiftning kommer i den for kort tid efter indtagelse af dårlig mad ikke et døgn efter, så er det en kortvarig bakterie som du er stødt på hvor som helst ��

Anmeld Citér

15. juli 2017

Soonmom

Jeg vil så også sige at hvis du først er syg nu og det var i forgårs du spiste der er det ikke det og højst sensynligt en virus du har samlet op et eller andet sted

Anmeld Citér

15. juli 2017

Sprit25

alenemor42 skriver:

Mad forgiftning kommer i den for kort tid efter indtagelse af dårlig mad ikke et døgn efter, så er det en kortvarig bakterie som du er stødt på hvor som helst ��

Det er altså ikke rigtigt. 

Ja den kommer indenfor timer HVIS maden er decideret fordærvet. Altså, du kan smage den. 

Hvis maden bare ikke er behandlet ordentligt går der 12-24 timer 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.