Min søn er fra maj '16, og jeg er ikke kommet i gang med at træne. Det har simpelthen ikke været muligt. De første fem måneder ville han kun sove på mig, så det blev ikke meget motion andet end nogle enkelte gåture med ham i vikle. Han nægtede at ligge i barnevogn, før han var fem måneder.
Jeg fuldammede ham indtil fem-seks måneder og delvist indtil 12 måneder, men der røg ingen kilo på den konto.
Jeg tog cirka 20 kilo på under graviditeten. De første 10 forsvandt med fødslen, men de sidste tog lidt længere tid. Efter et år var nogenlunde tilbage til min gamle krop (selvom det aldrig bliver det samme). Og det var bare ved at leve normalt, spise varieret og bevæge mig i dagligdagen (jeg cykler eller går til stort set alt). Så kiloene skal nok forsvinde, selv hvis der ikke er tid til træning i et træningscenter eller lignende.
Og så vil jeg også klart råde dig til ikke at fokusere så meget på din form og krop efter fødslen. Så en graviditet og fødsel er en kæmpe omvæltning for din krop, og den har brug for tid til at hele. Giv den plads til det. For nogle går det hurtigt, mens andre skal vente lidt længere. Uanset hvad bliver din krop aldrig den samme, og det er helt ok. Den har produceret et lille menneske. Det er dælme sejt og langt sejere end en flad mave og god røv ;-)
Anmeld
Citér