Træning og vægttab efter graviditet og fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

822 visninger
5 svar
5 synes godt om
13. juli 2017

Anonym trådstarter

Hej tøser

4 uger tilbage inden termin. Det er skønt og hyggeligt at være gravid, men glæder mig efterhånden til at få min krop tilbage. Hvornår begyndte I mon at træne efter fødslen? Har ikke taget voldsomt på, men håber i den grad på at komme tilbage i min gamle form, så jeg bliver en happy og hot mommy ����

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2017

MiniMe2005

Min søn er fra maj '16, og jeg er ikke kommet i gang med at træne. Det har simpelthen ikke været muligt. De første fem måneder ville han kun sove på mig, så det blev ikke meget motion andet end nogle enkelte gåture med ham i vikle. Han nægtede at ligge i barnevogn, før han var fem måneder.

Jeg fuldammede ham indtil fem-seks måneder og delvist indtil 12 måneder, men der røg ingen kilo på den konto.

Jeg tog cirka 20 kilo på under graviditeten. De første 10 forsvandt med fødslen, men de sidste tog lidt længere tid. Efter et år var nogenlunde tilbage til min gamle krop (selvom det aldrig bliver det samme). Og det var bare ved at leve normalt, spise varieret og bevæge mig i dagligdagen (jeg cykler eller går til stort set alt). Så kiloene skal nok forsvinde, selv hvis der ikke er tid til træning i et træningscenter eller lignende.

Og så vil jeg også klart råde dig til ikke at fokusere så meget på din form og krop efter fødslen. Så en graviditet og fødsel er en kæmpe omvæltning for din krop, og den har brug for tid til at hele. Giv den plads til det. For nogle går det hurtigt, mens andre skal vente lidt længere. Uanset hvad bliver din krop aldrig den samme, og det er helt ok. Den har produceret et lille menneske. Det er dælme sejt og langt sejere end en flad mave og god røv ;-)

Anmeld Citér

13. juli 2017

CC79

Jeg har altid startet med gode gåture i højt tempo med barnevognen og ventet til efter 8-ugers undersøgelsen med hårdere motion. Pt har jeg fået barn nr 4 for snart 4 mdr siden og går massere af gåture på mellem -8-10 km 4-5 gange om ugen. Sjipper for at få pulsen i vejret og når baby er 6 mdr regner jeg med at komme afsted med løbevognen og genoptage min passion for løb. Men han skal kunne holde hovedet først og har ikke mulighed for at komme ud at løbe alene da min mand arbejder meget så må lige vente med det. Men altså kom stille og roligt igang og mærk efter kroppens reaktion. Og ja det er så lækkert at komme i form igen. Held og lykke med det hele...

Anmeld Citér

14. juli 2017

Ena

Anonym skriver:

Hej tøser

4 uger tilbage inden termin. Det er skønt og hyggeligt at være gravid, men glæder mig efterhånden til at få min krop tilbage. Hvornår begyndte I mon at træne efter fødslen? Har ikke taget voldsomt på, men håber i den grad på at komme tilbage i min gamle form, så jeg bliver en happy og hot mommy ����

Jeg glædede mig i den sidste del af min første graviditet vanvittigt til at træne og tabe mig, og var topmotiveret til at få min før-gravid krop tilbage i en fart. Men blev ramt af livet med et spædbarn og fik kæmpe nedtur over ikke at kunne efterkomme drømmen om min gamle krop. Det gjorde den første tid med baby rigtig svær og stressende. Prøvede mange gange at tage baby med i fitness centret, men måtte opgive hver gang og endte med at tyde over at det bare ikke ville lade sig gøre. Min læge blev en dag vred på mig og sagde hårdt til mig : " STOP SÅ!" Og bad mig rette fokus på baby. Det er det bedste råd, jeg har fået som mor og vægttabet og den gamle krop kommer, når du og baby er klar. Lad være med at fokusere så meget på det lige nu. 

Anmeld Citér

14. juli 2017

migxher

Jeg har trænet hjemme på stuegulvet siden min nummer 2 var 4 måneder gammel det er umiddelbart det eneste jeg har tid og overskud til som hjemmegående med 2 små. De er nu 2.4 og 9 måneder. Jeg er endelig tilbage til min før graviditets vægt på 65 kg. Men men, og ja der er et men. Min krop er bare overhovedet ikke den samme selvom tallet på vægten er.

Men jeg træner som sagt et program her hjemme. Superfits mors flad mave program fordi jeg havde rectus distase, og hedes bootcamp program som supplement til resten af kroppen.

Og så har jeg spist efter sense principperne siden jeg fødte. Det kan varmt anbefales! Nemt og overskuelig

Anmeld Citér

15. juli 2017

Mor Christa

Her efter min 3. Er født, startede jeg med at træne min lige mavemuskel op, da jeg havde fået splittet muskler pga graviditet. Det foregik på stuegulvet, og startede vel 2 uger efter fødsel. Fortsatte med dette et par måneder - det styrkede både mave og ryg, og maven blev noget fladere af det. 

Jeg tog min første lille løbetur en måned efter fødsel. Det tog mig en måned med små ture, før jeg rigtigt kunne løbetræne, men da min datter var to måneder, løb jeg ture hver 3. Dag. Nu, 8 måneder efter, løber jeg stadig - bare noget længere ture.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.