Børnene og jeg havde en meget ubehagelig oplevelse i søndags. Min søns børnehave har ferielukket, og vi tog ned på dens legeplads og legede. Der var en fugl, en allike, som var utrolig nærgående. Den blev ved at flyve hen til børnene og rende efter dem, så jeg måtte vifte den væk. Den blev dog ved at komme tilbage. Den begyndte så at flyve op og dykke ned mod os flere gange, og det kulminerede i den dykkede ned og satte sig på mit hoved, så jeg selvfølgelig skreg i vilden sky af forskrækkelse og frygt og fik basket den væk, men den cirkulerede tilbage. Vi flygtede fra legepladsen.
I dag er en anden børnefamilie vi kender dernede og lege, og moderen kontakter mig bagefter da de oplevede det samme. Fuglen blev ved at flyve efter dem. Børnene flygtede ind i et legehus, men fuglen blev ved at dykke ned mod dem. De flygtede også fra legepladsen og fuglen jagtede dem (de bor meget tæt på).
Jeg går ud fra den beskytter sin rede eller noget, og fugle skal have lov at være i naturen. Men det kan jo ikke nytte, at en fugl der aggressivt og målrettet går efter mennesker og børn der opholder sig på børnehavens legeplads får lov til at fortsætte, for lige straks er stedet fyldt med små børn igen, og vi som voksne har synes oplevelsen var skræmmende nok.
Jeg er ikke bange for fugle, men har seriøst mareridt om natten og føler jeg har udviklet mig lidt af en fugle fobi :s
Så! Hvem kontakter man, der kan få gjort noget ved problemet, evt lokalisere reden/flytte den/hvad man nu kan gøre? Så det er muligt at opholde sig udendørs i børnehaven igen uden at blive angrebet? Jeg et ikke ude på de skal dræbe fuglen, den handler jo bare på instinkt, det dur bare ikke et sted hvor masser af børn opholder sig :/
Anmeld
Citér