Jeg havde en voldsom stressreaktion for et par uger siden ovenpå en periode med pres både privat og arbejdsmæssigt. Faldt simpelthen sammen med galopperende puls og kunne slet ikke fokusere/være til stede. Der havde været advarselssignaler op til, men dem tog jeg ikke alvorligt nok.
Nu sidder jeg i min ferie og prøver at komme til hægterne igen, men jeg ved ikke, om jeg gør det rigtige? Jeg laver absolut intet, magter ikke at være sammen med andre mere end en times tid, sidder bare og glor ud i luften og prøver at finde ro i mig selv. Børnene er store/voksne og kræver ikke meget af mig, og manden har ikke ferie endnu, så jeg har frit slag til bare at være. Jeg kan ikke samle mig om at læse eller se tv, så jeg gør virkelig intet - en veninde har skubbet mig med til søen for at bade nogle gange, hvilket har været fint, da hun ikke har forlangt ddet store nærvær fra min side.
Det føles rigtigt at lave ingenting - eller, føles som det eneste mulige - men et eller andet sted er det jo frygteligt spild af tid, og jeg savner jo energi og overskud til at gøre noget. Min læge har givet mig noget at sove på, men jeg vågner alt for tidligt og ligger og bekymrer mig om alt muligt.
"Skal" man bare give det den tid, det nu må tage, før energien og appetitten og lysten til at være sammen med andre indfinder sig igen? Jeg kan ikke rigtigt kende mig selv.
Anmeld
Citér