Eksperthjælp: Løn til en 16 årig barnepige, som skal passe 2 små børn i en uge.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.946 visninger
0 svar
0 synes godt om
10. juli 2017

Lisbeth Jess

Hej alle mødre.

Jeg har 2 piger på 1 og 3 år, sagen er den at vores dagplejen holder ferie (privat) og dermed skal vi også holde ferie, men med mit arbejde som er med skiftende arbejdstider "flytter" vores barnepige ind i den uge. Hun skal bo hos os fra mandag til mandag, aktivere børnene. Dog har vi en som gør rent og ordner alt det praktiske så det vil primært være børnene hun skal se efter. Vores barnepige er 16 år gammel, og er vandt til at passe små børn over længere tid.

Nå nok om det, mit spørgsmål er hvad ville i give barnepigen af løn??

Lisbeths svar

Hej !

Jeg ved ikke meget om løn til de unge barnepiger, det må der være andre mødre der ved.?I vor familie er der en au pair og så er det ellers bedsteforældre der passer i vagter og week ender.

Forslag til  løn til 16 årig barnepige ?

Når du har skiftende arbejdstider, indebærer pasningen sikkert aftenputning, samt nattepasning.

Når den unge pige er vant til at passe børn kan hun sikkert oplyse hvad hun får i timen.

Jeg mener ,der er forskel i lønnen ,om det er om dagen, hvor ungerne er aktive og om natten, hvor de formodes at sove trygt.

Måske kan du regne ud efter lønnen til en ung pige i huset for en måned, og justere til for jeres pasning.

At passe 2 små børn som 16 årig er et stort arbejde og stort ansvar. 

Er der en voksen back up der kan ringes til, som hurtigt er fremme?

Det var nok ikke så meget hjælp til dig, håber du får kvalificeret hjælp af en masse andre mødre/fædre.

Held og lykke med børnene og pasningen.

Hav en skøn sommer.

Varme Hilsner 

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.