Sex efter kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

815 visninger
9 svar
6 synes godt om
10. juli 2017

Anonym trådstarter

Er det okay at have sex, så snart man har lyst efter et kejsersnit? Eller er der noget, man skal tage hensyn til? Udover kondom, selvfølgelig.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Ja. Men vær forsigtig ift arret/såret hvis det er  meget nyt. 

Anmeld Citér

10. juli 2017

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Anonym skriver:

Er det okay at have sex, så snart man har lyst efter et kejsersnit? Eller er der noget, man skal tage hensyn til? Udover kondom, selvfølgelig.

Hej

Jeg tror vi havde sex 2-3 uger efter kejsersnittet. Jeg vil sige, at man skal undgå missionær stilling i er stykke tid, da det godt kan være hårdt ved arret. Derudover skal du lytte til din krop, da det er forskelligt hvor hurtigt det vokser sammen.

Jeg syntes at det var vigtigt, at komme forholdsvis hurtigt igang igen. Netop for at bevare nærheden mellem ens partner og en selv. 

Men lyt til din egen krop  

Anmeld Citér

10. juli 2017

Jullesnulle

Vi havde første tur 5 dage efter

Anmeld Citér

10. juli 2017

Carina:-)

Jullesnulle skriver:

For s*tan det var hurtigt ....

Så frisk har jeg på ingen måde været efter ks - også mhs til at man jo bløder osv.

Nogen læger anbefaler man venter de 8 uger til kontrol - Men så længe man selv er med på den er kroppen vel klar. 

Anmeld Citér

10. juli 2017

Jullesnulle

Carina:-) skriver:

For s*tan det var hurtigt ....

Så frisk har jeg på ingen måde været efter ks - også mhs til at man jo bløder osv.

Nogen læger anbefaler man venter de 8 uger til kontrol - Men så længe man selv er med på den er kroppen vel klar. 

Jeg blødte ikke hverken fra såret eller for neden. ... og var stor set smertefri på 5. Dagen

vi var for øvrigt også i Tivoli

det med de 8 uger er at man skal bruge kondom. Ikke at man skal holde sig fra sex

Anmeld Citér

10. juli 2017

Ellie79

Jullesnulle skriver:

Hold da fast mand  mind mand skulle godt nok ikke nærme sig min mave før de dumme klips var ude - for pokker de bed på dag 5 her.. 

Anmeld Citér

10. juli 2017

Anonym trådstarter

Jeg lod mig lige inspirere lidt af jeres positivitet, men vi havde trods alt også allerede ventet i over en uge nu 

Anmeld Citér

10. juli 2017

Carina:-)

Jullesnulle skriver:

Jeg blødte ikke hverken fra såret eller for neden. ... og var stor set smertefri på 5. Dagen

vi var for øvrigt også i Tivoli

det med de 8 uger er at man skal bruge kondom. Ikke at man skal holde sig fra sex

Nå ja det er det med kondom. 

Jeg har aldrig haft sex lige efter ks og slet ikke efter normal fødsel.

Det ville være som st kaste en cocktail pølse ind i en skøjtehal 

Du er dælme vild . Tivoli osv 

Anmeld Citér

10. juli 2017

Flomama

Når i har lyst, husk regfrakke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.