Det er et ømt emne for mig, og en ond ond cirkel efterhånden.
Jeg fødte for snart 18 måneder siden, havde en ret hård graviditet med svagerskabsforgiftning igangsættelse og efterfølgende indlæggelse på neonatal mm.
Jeg fik enormt meget vand i kroppen under graviditeten, sådan så jeg ikke kunne passe mine briller og mine alm kondisko gik ligefrem i stykker, fordi mine fødder blev for brede :-o Det var ret vildt.
Jeg fødte, og tabte 10 kilo inden jeg nåede ud af hospitalet. Det var virkelig dejligt, og jeg kunne også mærke væsken havde sluppet sit tag i mig.. troede jeg :-(
her 18 måneder efter døjer jeg stadig med vand i kroppen, og det plager mig så meget psykisk. Jeg Jeg vejer fortsat det samme, som da jeg forlod hospitalet, og der sker bare intet ift vægttab. Jeg startede arbejde op i november, og har et fysisk krævende arbejde som indebærer jeg går mellem 8.000-12.000 skrift dagligt, plus jeg cykler 4-5 gange om ugen (når jeg henter børn i ladcyklen, og handler mm. Vi har ikke bil). Jeg spiser ganske normalt, i den sunde ende og stadig med plads til lidt sukker hvis lysten er der. Jeg har skåret al sukkerholdige drikke væk, det gjorde jeg allerede under barslen og drikker mest bare vand, men ellers fun one saft, hvis det skal være lidt ekstraordinært.
Mit barn har sovet utrolig dårligt fra 5måneders alderen af og gør det stadig, med mange opvågninger natten igennem og med 3 andre børn udover, er jeg nok det man kalder i kronisk søvnunderskud. Så det gør, føler jeg i hvert fald, at jeg en større appetit ila dagen, for at holde mit blodsukker kørende nogenlunde.
Men hvordan kan jeg få væsken ud af kroppen?? Både min egen læge har kommenteret at det ligner vand jeg fortsat har i kroppen, og venner+familie siger det samme. Jeg er også selv af den opfattelse.