Baby skruk skriver:
Hej.
min mand og jeg er i gang med projekt baby, vi skal i gang med fertilitets behandling, da hans svømmere ikke er så gode, vi fik dem testet og det viste sig han havde 2 mill. Så det er ikke meget.
mit problem er så, at det hele jo er nemmest med en regelmæssig cyklus, hvilket jeg altid har haft, men de sidste 2 mdr. Har det hele ændret sig.
jeg er vandt til at der går 30-31 dage imellem min mens, den varer 7 dage hvoraf de 3-4 dage er styrt blødning og jeg er voldsomt plaget af smerter, sådan har det været i alle de 20 år jeg har haft mens.
men nu er jeg nede på 27 dage imellem mens, det varer 4 dage og der er ingen styrtblødning ej heller nogen smerter.
det er skønt der ikke er styrtblødning og det ikke varer så længe samt smerterne er væk, men jeg bliver alligevel bekymret, for hvad er det der sker med min krop? Og vil det spolere hele projekt baby?
Første md. Tænkte jeg det var underligt men et bekymrede mig ikke, nu hvor det så sker 2 md. I træk så bliver jeg lidt bekymret, da det ikke er en lille ændring men alt i min cyklus som har ændret sig.
er der nogen der har været udsat for det samme?
Hej 
Dejligt at I har besluttet at få et barn, og at I har mulighed for at få hjælp.
Vi er selv tilkoblet en fertilitetsklinik. Jeg er ikke læge og alle forløb er individuelle MEN min egen erfaring er:
1. På den første blødningsdag ringer jeg til klinikken. De noterer det (og udskriver hormoner hvis det er nødvendigt), jeg får en tid til en scanning mellem 10-13 dage senere.
2. På denne scannings dag bliver mit æg vurderet. De kigger på størrelsen og vurdere hvornår det er modent. Jeg får en æggeløsningssprøjte med hjem som de har skrevet ned hvornår jeg skal tage.
3. 1,5 døgn efter æggeløsningssprøjten møder manden op på klinikken kl 8. med en sædprøve. Den bliver renset og senere på dagen møder jeg ind, bliver scannet hvor de kigger på æg eller æggeløsningen og bliver derefter insemineret.
Uanset om min cyklus har været 24 dage eller 27 dage, så er det sammen proces hver gang. 
Pøj pøj