Er det rigtigt ift. ægløsningstest?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.098 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. juli 2017

Anonym trådstarter

Håber i kan hjælpe en lidt forvirret 1. gangs PB prøver 

Jeg har ikke prøvet at bruge ægløsningstests før og er lidt i tvivl om hvordan de præcist virker.

Når jeg har taget dem (om eftermiddagen?) i nogle dage op til forventet ægløsning og de bliver mere og mere positive er det så fordi ægløsningen er på vej? Og hvordan når testen så er positiv, får jeg/har jeg så ægløsning den dag eller dagen efter? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2017

ErDetSnartNU

Google er din ven - jeg googlede "ægløsningstest hvordan" og gik ind på det første link:  https://babyplan.dk/produkter/aegloesningstest/babyplan-aegloesningstest-strimmel/

Anmeld Citér

9. juli 2017

Anonym trådstarter

ErDetSnartNU skriver:

Google er din ven - jeg googlede "ægløsningstest hvordan" og gik ind på det første link:  https://babyplan.dk/produkter/aegloesningstest/babyplan-aegloesningstest-strimmel/

Ok tusind tak!  Det virker til at det er 24. timer efter positiv test. 

Anmeld Citér

9. juli 2017

Thilde86

Når man får en positiv ægløsningstest går der som hovedregel 12-36 timer før man har ægløsning. Det kommer an på hvornår man har testet positiv. Jeg brugte det at teste to gange i døgnet - morgen og så igen eftermiddag, for så fik jeg lidt mere præcist det tidspunkt hvor testen første gang var positiv, hvor den godt kunne have været positiv i fx 12-18 timer før, hvis jeg kun havde testet en gang i døgnet.

Men husk at teststregen skal være mindst ligeså kraftig i farven og mindst ligeså bred som kontrolstregen - oftest er den faktisk mere kraftig end kontrolstregen, når den er positiv.

Anmeld Citér

9. juli 2017

Anonym trådstarter

Thilde86 skriver:

Når man får en positiv ægløsningstest går der som hovedregel 12-36 timer før man har ægløsning. Det kommer an på hvornår man har testet positiv. Jeg brugte det at teste to gange i døgnet - morgen og så igen eftermiddag, for så fik jeg lidt mere præcist det tidspunkt hvor testen første gang var positiv, hvor den godt kunne have været positiv i fx 12-18 timer før, hvis jeg kun havde testet en gang i døgnet.

Men husk at teststregen skal være mindst ligeså kraftig i farven og mindst ligeså bred som kontrolstregen - oftest er den faktisk mere kraftig end kontrolstregen, når den er positiv.

Tak for svar! Det hjalp lidt med at forstå det. Syntes at have læst at man helst skal teste om eftermiddagen, men vil du anbefale man begynder at teste 2 gange om dagen når man tror den er ved at være der? 

Anmeld Citér

9. juli 2017

Thilde86

Anonym skriver:

Tak for svar! Det hjalp lidt med at forstå det. Syntes at have læst at man helst skal teste om eftermiddagen, men vil du anbefale man begynder at teste 2 gange om dagen når man tror den er ved at være der? 

Det gjorde jeg i hvert fald, og så fik jeg jo den mere præcise angivning af ægløsningstidspunktet, da jeg ramte en positiv test tættere på det tidspunkt den allerførst var positiv på. Så det fungerede rigtig fint for mig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.