Kløe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

409 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. juli 2017

Anonym trådstarter

Hej de damer. 

Sidder her og undre mig og tænkte om nogen har prøvet noget lignende...

Jeg har siden i nat haft den vildeste kløe, som startede på hænder og fødder, men bredte sig til resten af kroppen. Det aftog lidt i dagstimerne og er nu vendt tilbage med fuld knald. 

Har fået antihistamin og hormoncreme af lægen, men synes ikke det virker  Lægen sagde jeg skulle komme igen mandag hvis ikke det havde virket og kontakte vagtlægen hvis det blev værre. 

- Bør jeg være nervøs? 

29+0

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2017

Anonym

7. juli 2017

Enitst86

Det KAN være leverbetinget graviditetskløe som kræver behandling.. Det testes med en blodprøve.. Jeg er testet både i sidste graviditet og i denne grundet voldsom kløe, men i mit tilfælde var det bare trælse hormoner.. Så buttom of line det kan være harmløst og det kan være behandlingskrævende... Svært at vurdere uden blodprøven.. Ikke til den store hjælp desværre, men det er hvad jeg ved..

Anmeld Citér

7. juli 2017

Ayasmor

Anonym skriver:

Hej de damer. 

Sidder her og undre mig og tænkte om nogen har prøvet noget lignende...

Jeg har siden i nat haft den vildeste kløe, som startede på hænder og fødder, men bredte sig til resten af kroppen. Det aftog lidt i dagstimerne og er nu vendt tilbage med fuld knald. 

Har fået antihistamin og hormoncreme af lægen, men synes ikke det virker  Lægen sagde jeg skulle komme igen mandag hvis ikke det havde virket og kontakte vagtlægen hvis det blev værre. 

- Bør jeg være nervøs? 

29+0

Man kan godt udvikle leverbetinget graviditetskløe, hvilket er derfor egen læge henviser til vagtlægen såfremt det bliver værre..

Hvis du oplever det som tiltagende, så ring endelig. Det er relativ simpelt, vha. Blodprøver, at få konstateret, hvorvidt det er det, der er tale om og i så fald, hvilken behandling der skal til

Anmeld Citér

7. juli 2017

Thea14

Jeg ville nok også lige vælge at blive tjekket op på det. Leverbetinget graviditetskløe er netop oftest håndflader og fodsåler der påvirkes mest.

Det kan selvfølgelig også være alt muligt andet, men hellere tjekkes en gang for meget end en gang for lidt.

Selv har jeg så tør hud at, især bagsiden af mine hænder og mine skinneben, klør noget så forfærdeligt og jeg har decideret kradset hul flere steder...

Anmeld Citér

17. juli 2017

Anonym trådstarter

Tak for jeres gode råd. 
- Jeg ventede til mandag med at kontakte egen læge. 
Jeg er nu startet i behandling 3x dagligt frem mod fødslen, da det viste sig at være leverbetinget

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.