Hvordan undgår man vin uden omgivelserne gætter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2017

migxher

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg ønsker ikke at informere vores omgivelser om at vi er igen med lave en baby. Men hvordan takker jeg nej til vin uden at få spørgsmålet om jeg er gravid? Jeg er endnu ikke gravid og ved jo ikke hvor lang tid det vil tage, men jeg ønsker ikke at drikke alkohol så længe der er en mulighed for at nyt lille liv er ved at tage form.

Hvad gjorde I?

Du siger da bare ja tak og lader som om du sipper lidt undervejs. Løbende bytter du så bare glas med din mand/kæreste uden nogen opdager det

Jeg synes dog at du skal nyde tiden og lade være med at bekymre dig om den slags før du rent faktisk har testet positivt. Selvfølgelig behøver du ikke drikke en kæp i øret hver weekend, men et enkelt glas her og der gør jo intet når du ikke er gravid endnu. Det er jo ikke til at sige hvor længe der går før du er gravid

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2017

L-Mortil3

Jeg takkede bare nej og sagde jeg havde hovedpine så jeg måtte hellere tage et stort glas vand!

Anmeld Citér

7. juli 2017

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Du siger da bare ja tak og lader som om du sipper lidt undervejs. Løbende bytter du så bare glas med din mand/kæreste uden nogen opdager det

Jeg synes dog at du skal nyde tiden og lade være med at bekymre dig om den slags før du rent faktisk har testet positivt. Selvfølgelig behøver du ikke drikke en kæp i øret hver weekend, men et enkelt glas her og der gør jo intet når du ikke er gravid endnu. Det er jo ikke til at sige hvor længe der går før du er gravid

Det der med bytte glas lyder som en god idé og så bare drikke meget lidt npr der bkuver sagt skål

Anmeld Citér

7. juli 2017

Anonym trådstarter

L-Mortil3 skriver:

Jeg takkede bare nej og sagde jeg havde hovedpine så jeg måtte hellere tage et stort glas vand!

Også en god ide

Anmeld Citér

7. juli 2017

mommy1991

Anonym skriver:

Hældte du det så bare ud til sidst?

Ja, eller lod det stå 

Anmeld Citér

7. juli 2017

Sabone

Er helt enig med hende, som skriver at så længe du ikke har testet positiv, er der ikke noget at skade! 

Når du når dertil, hvor du faktisk er gravid, så kan du sige, at du skal køre hjem og derfor ikke drikker 

Anmeld Citér

7. juli 2017

Bananaalice

Det er et fint valg at stoppe med at drikke mens man forsøger. 
Det er et udemærket valg, og så længe det er det eneste du "stresser" dig selv over, så fair nok  

Men der vil ikke ske en skade før ca. uge 4-5 altså den har sin egen "madpakke" til at starte med. Det er først når den får etableret en navlestreng/sat sig fast i livmoderen du skal holde op.

Nå, tilbage til spørgsmålet, helt ærligt, sig du skal tidligt op næste dag, og hellere afholde sig helt, det smager jo af mere. Den bruger jeg tit når jeg ikke gider forklare folk jeg bare ikke har lyst.**Gudskelov har vi bil, så jeg siger bare jeg køre.. Det gider folk heldigvis ikke diskutere med...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.