Hvad forbinder du med sommerferie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.073 visninger
12 svar
3 synes godt om
7. juli 2017

Shiaz

Hej alle på babydk 

I dag går min søn og jeg på tre ugers sommerferie. I år er der ikke lagt de store planer, da jeg er sygemeldt med stress. Så vi tager en "hjemme-ferie" med små ture ud af huset. Jeg vil dog gerne skabe rigtig sommerferie stemning og vil derfor spørge jer, hvad i forbinder med sommerferie? Er der nogle bestemte ting, mad, steder eller følelser der bare er indbegrebet af sommer for jer? 

For mig: danske jordbær, grill, sommerregn og tordenvejr, ture til stranden og bare tæer i græsset. 

- Mvh Julie 

Og rigtig god sommer! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2017

Mom

Profilbillede for Mom

For os betyder ferien, at sove længe, daske rundt, sommerhus, dagsture, projekter i haven, grill, gode film, guf, og gøre hvad vi føler for.

Jeg har skolebørn som går i seng omkring kl.00.00, oh først melder sig på banen omkring kl.10- 11.30 - i hvert fald i de uger hvor vi ikke er i sommerhus

Anmeld Citér

7. juli 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Sove længer, end til kl 6 hver dag.

stranden.

sommerlandet. Altså at tage på spontane ture, med madpakker

Familie/venner besøg.

tur i biografen.

læse bøger.

Kærsten tager ud og fisker.

Fange krabber.

Spise is, hver dag, er en meget vigtig regl!!

Sommerhus.

I år tager vi ud og rejser, men ellers har vi holdt ferie i dk, de sidste snart 6 år. Så det blir lidt vildt! Vh Stine 

Anmeld Citér

7. juli 2017

God-mor

Shiaz skriver:

Hej alle på babydk 

I dag går min søn og jeg på tre ugers sommerferie. I år er der ikke lagt de store planer, da jeg er sygemeldt med stress. Så vi tager en "hjemme-ferie" med små ture ud af huset. Jeg vil dog gerne skabe rigtig sommerferie stemning og vil derfor spørge jer, hvad i forbinder med sommerferie? Er der nogle bestemte ting, mad, steder eller følelser der bare er indbegrebet af sommer for jer? 

For mig: danske jordbær, grill, sommerregn og tordenvejr, ture til stranden og bare tæer i græsset. 

- Mvh Julie 

Og rigtig god sommer! 

Jeg forbinder sommerferie i Danmark med grill i haven, cykelture, bare tær, brætspil når det regner, sove i telt i haven, længe gåture, gammeldags isvafler, bakken, Tivoli og shoppingture i København  Vi tager først på sommerferie i starten af september og holder så 3 ugers ferie hjemme her i juli måned og ovenstående er nogle af de ting som vi helt sikkert skal og som jeg bare forbinder med sommerferie 

Anmeld Citér

7. juli 2017

God-mor

StineW79 skriver:

Sove længer, end til kl 6 hver dag.

stranden.

sommerlandet. Altså at tage på spontane ture, med madpakker

Familie/venner besøg.

tur i biografen.

læse bøger.

Kærsten tager ud og fisker.

Fange krabber.

Spise is, hver dag, er en meget vigtig regl!!

Sommerhus.

I år tager vi ud og rejser, men ellers har vi holdt ferie i dk, de sidste snart 6 år. Så det blir lidt vildt! Vh Stine 

Hvor blev det til i skulle på sommerferie ? 

Anmeld Citér

7. juli 2017

lineog4

For os er sommerferie stort set altid lig med at pakke bilen, og køre mod Italien. Det er telt, vandmelon, kortspil og læse bøger og tusindvis af andre ting. 

Det er en anden sommerferie en min barndoms hvor torden, pejs, matador, sommerhus og regn på teltdug er minderne der dominerer. 

Vi er i gang med at pakke for bilen starter i morgen tidlig og i år står det på flere tusind kilometer, 4 stop i Italien og kun et af dem i telt (meget underligt), kirker og strand. Men ærligt og det lyder forkælet men jeg kunne faktisk godt have en ferie bare hjemme med dase, lidt ture ud af huset og bare hygge med stort H. 

Det jeg glæder mig mest til er bunken af bøger som har hobet sig op i det her år hvor jeg kun har læst faglitteratur. 

Anmeld Citér

7. juli 2017

Thea14

For mig er sommerferie at nyde det gode vejr (når det ellers er her). Spise is og jordbær, køre ture til både steder som Bonbonland, Bakken og Knuthenborg, men også stranden, skoven eller andre steder det ikke koster dyre penge. Gerne med en hyggelig madpakke vi har lavet sammen.

og så betyder sommerferie også at bruge ekstra tid hos bedsteforældrene med udendørsleg, badebassin, grill mm. Vi har desværre ikke selv have til disse ting.

Jeg spurgte min datter på 4 år, og hun siger at sommerferie betyder at vi er sammen og leger lege. Og at solen skinner så vi må få badebassin hos mormor. - og så tilføjede hun lige at det betyder vi skal i en masse lande (for hende er det forskellige dyreparker, Bonbonland, sommerland osv. hun mener)

Danmark er heldigvis er dejligt land at holde ferie i  

Anmeld Citér

7. juli 2017

Carina:-)

Ferie er lig med tid 

Tid til at være til 

Tid til at sove længe

At spille kort, drikke kolde drinks og spise iskold vandmelon 

Elsker ferie 

Anmeld Citér

7. juli 2017

Mortilah

For mig og os er sommerferie næsten ligesom hverdag (er hjemmegående): at gå i haven og nusse om planterne og især kigge til Jordbær, ribs, ærter osv..vi sammen har plantet.. Koldskål, jordbær, friskfangede fisk, store bøffer, lækre salater, bål med snobrød. Udflugter til legeland(e).. stranden, lange gåture, cykelture, lege med vand i haven. Telt oppe:-) bare at have god tid:-) 

Anmeld Citér

7. juli 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79
God-mor skriver:

Hvor blev det til i skulle på sommerferie ? 

Menorca. Glæder mig så meget og vi trænger til noget sol og sommer 

Også tager vi en uge i sommerhus, i houstrup, ved Limfjorden, så det blir så dejligt!! Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.