Børneeksem - forundret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

952 visninger
8 svar
1 synes godt om
6. juli 2017

Kuri

Kære eksperter og meddebattører,

Vores datter på 14 måneder har i maaange måneder lidt af udslæt/eksem, og endelig gav lægen os en henvisning!

Vi blev så indkaldt på sygehuset, hvor der i indkaldelsen stod, at vi først skulle tale med en læge, derefter en allergisygeplejerske og så endnu en speciallæge.

Vi var så på sygehuset i går, hvor vi kommer ind til den første læge, der uden tøven siger: det er børneeksem! Han siger så, at vi ikke behøver ind til allergisygeplejersken, da han nu har stillet en diagnose, udskrevet en recept (som viste sig at være håndkøbsmedicin) og derfor kan vi bare tage hjem.

Nu sidder jeg så og læser om børneeksem, og det første jeg støder på er: "Børneeksem er en meget hyppig hudsygdom. Den starter som regel inden barnet er fyldt 1 år, og forsvinder hos de fleste med alderen. Børneeksem er en arvelig sygdom, hvor allergi spiller en væsentlig rolle."
Hverken min kæreste eller jeg har haft børneeksem, MEN det der plager mig er sætningen omkring allergi.

Hvis allergi spiller en væsentlig rolle, kunne det så ikke have hjulpet vores datter at komme ind til allergisygeplejersken?!

Hvad tænker ì?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2017

Soonmom

Børneeksem børn har større tendens til fx husstøvmide allergi. Men man kan først teste for allegier når barnet er 3 år, så ved ikke hvad i skulle inde ved en allergi læge, men næppe priktestes. 

Vores den yngste har også børneeksem og hverken min kæreste eller jeg har haft det eller har nogen former for allergier 

Anmeld Citér

6. juli 2017

Mor1986

Kuri skriver:

Kære eksperter og meddebattører,

Vores datter på 14 måneder har i maaange måneder lidt af udslæt/eksem, og endelig gav lægen os en henvisning!

Vi blev så indkaldt på sygehuset, hvor der i indkaldelsen stod, at vi først skulle tale med en læge, derefter en allergisygeplejerske og så endnu en speciallæge.

Vi var så på sygehuset i går, hvor vi kommer ind til den første læge, der uden tøven siger: det er børneeksem! Han siger så, at vi ikke behøver ind til allergisygeplejersken, da han nu har stillet en diagnose, udskrevet en recept (som viste sig at være håndkøbsmedicin) og derfor kan vi bare tage hjem.

Nu sidder jeg så og læser om børneeksem, og det første jeg støder på er: "Børneeksem er en meget hyppig hudsygdom. Den starter som regel inden barnet er fyldt 1 år, og forsvinder hos de fleste med alderen. Børneeksem er en arvelig sygdom, hvor allergi spiller en væsentlig rolle."
Hverken min kæreste eller jeg har haft børneeksem, MEN det der plager mig er sætningen omkring allergi.

Hvis allergi spiller en væsentlig rolle, kunne det så ikke have hjulpet vores datter at komme ind til allergisygeplejersken?!

Hvad tænker ì?

Vores den store har børneeksem og allergi. Vi var ved special læge (privat læge) som sagde det var børne eksem. Hun sendte os videre til blodprøve da min mand har allergi. Og det viste sig vores datter også har det. Så her har det en sammenhæng. 

Anmeld Citér

7. juli 2017

Kuri

Mor1986 skriver:

Vores den store har børneeksem og allergi. Vi var ved special læge (privat læge) som sagde det var børne eksem. Hun sendte os videre til blodprøve da min mand har allergi. Og det viste sig vores datter også har det. Så her har det en sammenhæng. 

Kan I se en væsentlig forbedring efter I kender til allergien, og derved er i stand til forhåbentlig at undgå det, som jeg barn har allergi overfor?

Anmeld Citér

7. juli 2017

alenemor42

Jeg har haft 2 børn med børne eksem som begge er vokset fra det, uden at have nogke andre former for eksem. Et 3 barn har aldrig haft børne eksem men får nældefeber ind imellem som ny næsten voķsen.

Giv det tid og hvis det ikke dæmpes så skal der måske en allergi læge til, men børne eksem er hyppigt uden nødvendigvis at komme fra andre former for allergi

Anmeld Citér

7. juli 2017

Vivienne

Min dreng på 2,9 år døjer med børneeksem. Især i vinterperioden op til nu. Jeg tror det er meget normalt. 

Anmeld Citér

7. juli 2017

moar34

Jeg har lidt meget af børne eksem som barn ( Ingen andre allergier ) og mine 4 børn har 3 ud af 4 desværre også fået det. Min 15 årige søn har det stadig indimellem, mine piger på 8 og 9 er vokset fra det men hende på 8 har desværre allergi for husstøvmider og hest. 

Anmeld Citér

7. juli 2017

Bissen

Vores på 8 mdr er lige blevet testet for allergi. Græs, birk, hund, kat og husstøvmidler via en blodprøve i børneambulatioret. så det kan man godt før de er tre år  

Men om det kan have en sammenhæng med børneeksemen ved jeg ikke. Min søn får det af og til, men er ikke plaget af det. 

Anmeld Citér

10. juli 2017

Mor1986

Kuri skriver:

Kan I se en væsentlig forbedring efter I kender til allergien, og derved er i stand til forhåbentlig at undgå det, som jeg barn har allergi overfor?

Både og. Vi ved nu hvordan vi kan behandle hende korrekt og derfor holde det nede. Hendes kommer så vidt vi ved mest af ydre påvirkninger. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.