Kære eksperter og meddebattører,
Vores datter på 14 måneder har i maaange måneder lidt af udslæt/eksem, og endelig gav lægen os en henvisning!
Vi blev så indkaldt på sygehuset, hvor der i indkaldelsen stod, at vi først skulle tale med en læge, derefter en allergisygeplejerske og så endnu en speciallæge.
Vi var så på sygehuset i går, hvor vi kommer ind til den første læge, der uden tøven siger: det er børneeksem! Han siger så, at vi ikke behøver ind til allergisygeplejersken, da han nu har stillet en diagnose, udskrevet en recept (som viste sig at være håndkøbsmedicin) og derfor kan vi bare tage hjem.
Nu sidder jeg så og læser om børneeksem, og det første jeg støder på er: "Børneeksem er en meget hyppig hudsygdom. Den starter som regel inden barnet er fyldt 1 år, og forsvinder hos de fleste med alderen. Børneeksem er en arvelig sygdom, hvor allergi spiller en væsentlig rolle."
Hverken min kæreste eller jeg har haft børneeksem, MEN det der plager mig er sætningen omkring allergi.
Hvis allergi spiller en væsentlig rolle, kunne det så ikke have hjulpet vores datter at komme ind til allergisygeplejersken?!
Hvad tænker ì?
Anmeld
Citér