Dialyse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

536 visninger
8 svar
0 synes godt om
8. oktober 2009

Vingummien

Ligger den lige herunder da jeg ellers ikke ved hvor den skal placeres.

Er der nogen der er under dialyse eller kender nogen der er.

Min bedstemor (Emils olde) får dialyse 3 gange om ugen nu, og hun er simpelhen så træt og dårlig bagefter. Hun begyndte at få det for en lille måneds tid, burde det ikke snart blive bedre, for ellers får hun da aldrig et liv igen hvis hun kun lige når at blive frisk den morgen hvor hun skal af sted igen. Skulle have besøgt hende i går men der var hun for træt i  dag var hun i dialyse. Så i morgen satser mig og Emil på at vi kan besøge hende om eftermiddagen for at se til hende og hun kan se Emil, hendes lille øjesten.

Ved godt det er for hendes eget bedste at hun skal have det, men kan da være lige meget hvis der ikke snart er fremskridt med ikke at blive så træt og dårlig bagefter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2009

Vingummien

Måske nogen online nu som kender til det

Anmeld

9. oktober 2009

anna-jonas

Dialyse er en metode, hvor man renser al patientens blod i en maskine, fordi hun ikke selv kan, grundet at hendes nyrer er stoppet med at virke. Spørgsmålet i denne sammenhæng, er hvorvidt det er en permanent nyreskade, eller en skade der går i sig selv igen. For hvis det er en blivende skade, så er det jo resten af livet, hun skal i dialyse.

Har hun ikke fået en forklaring på, hvorfor hun bliver så dårlig og træt bagefter??

Mette

Anmeld

9. oktober 2009

CGTN

Jeg har haft en veninde der var meget nyresyg og som også var i dialyse tre gange i ugen... Hun havde både op og ned dage, men hun var også mest træt dagen efter en dialyse, grundet (som anna også skrev), at alt blodet kører igennem en maskine og tilbage i kroppen...

Andre dage kunne man så til gengæld slet ikke mærke på hende, at hun var syg, så din bedste skal også nok få op-dage

Anmeld

9. oktober 2009

Vingummien

Oki, men burde hun ikke snart få det bedre så. Vi har snakket om at hun ikke burde ha været hjemme endnu

CGTN skriver:

Anmeld

9. oktober 2009

CGTN

Kommer jp helt an på hvor slemt det er med hende, om det er permanent eller ej, at hun skal være i dialyse... Min veninde skulle være i dialyse resten af livet (medmindre der kom en nyre til hende) også var der ikke synderlig grund til hun var indlagt, for de kunne ikke gøre mere end hva de gjorde for hende...

Anmeld

9. oktober 2009

Vingummien

CGTN skriver:

Kommer jp helt an på hvor slemt det er med hende, om det er permanent eller ej, at hun skal være i dialyse... Min veninde skulle være i dialyse resten af livet (medmindre der kom en nyre til hende) også var der ikke synderlig grund til hun var indlagt, for de kunne ikke gøre mere end hva de gjorde for hende...

Tror hun skal have resten af sin tid

Anmeld

9. oktober 2009

CGTN

Så sætter hun nok også pris på hun ikke skal være indlagt resten af sin tid

Anmeld

9. oktober 2009

Vingummien

CGTN skriver:

Så sætter hun nok også pris på hun ikke skal være indlagt resten af sin tid

Tror jeg faktisk ikke. for tror hun er meget utryg ved det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.