Hvor hurtigt blev I gravide anden gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2017

Anonym trådstarter

CC79 skriver:

Ja det kan sagtens være. Blev gravid i første forsøg i mine fire første graviditeter og i den femte skete det i andet forsøg. Det havde jeg nu ik troet men sådan er det gået..

Lyder helt vildt! Har du gjort nået specielt? Spist ekstra sundt, dyrket ekstra meget motion eller lignende?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2017

CC79

Anonym skriver:

Lyder helt vildt! Har du gjort nået specielt? Spist ekstra sundt, dyrket ekstra meget motion eller lignende?

Ja har altid kendt min cyklus godt vil jeg sige. Har en meget præcis cyklus og har holdt øje med ægløsningsudflåd og det har bare givet stor succes. Tre af gangene var vi kun sammen en gang den måned men fordi jeg havde observeret udflådet vidste jeg det var rette tidspunkt. Og ja har altid taget E- vitaminer som hjælper fertiliteten på vej samt D-vitamin som det også er godt hvis manden tager. Og ja ellers fornuftig sund livsstil. Men ja vil klart anbefale at blive meget fortrolig med sin cyklus samt udflåd. Der gør det hele meget nemmere.

Anmeld Citér

4. juli 2017

God-mor

Anonym skriver:

Vi vil gerne have nummer 2 inden længe. Ved nummer 1 blev jeg gravid i første forsøg, men kan man regne med at være lige så heldig anden gang? Hvis jeg bliver gravid i denne månede risikere vi at lillebror/lillesøster kommer til at dele fødselsdag med storebror, men lykkedes det ikke næste månede (hvor vi planlægger at droppe præventionen) så 'risikerer' vi et Juni barn og i Juni har vi 8 familiefødselsdage i forvejen

Er der nogle af jer der har oplevet at det gik lige så hurtigt med nummer 2 som ved nummer 1?

Jeg blev gravid i 3. forsøg med begge to

Anmeld Citér

5. juli 2017

Ayasmor

Den første var ikke planlagt, så det er svært at sige der.

2. Gang i første forsøg

3. Gang i første forsøg (endte i en abort)

4. Gang i 1. Forsøg, efter reel blødning, efter aborten

Anmeld Citér

5. juli 2017

Anonym trådstarter

CC79 skriver:

Ja har altid kendt min cyklus godt vil jeg sige. Har en meget præcis cyklus og har holdt øje med ægløsningsudflåd og det har bare givet stor succes. Tre af gangene var vi kun sammen en gang den måned men fordi jeg havde observeret udflådet vidste jeg det var rette tidspunkt. Og ja har altid taget E- vitaminer som hjælper fertiliteten på vej samt D-vitamin som det også er godt hvis manden tager. Og ja ellers fornuftig sund livsstil. Men ja vil klart anbefale at blive meget fortrolig med sin cyklus samt udflåd. Der gør det hele meget nemmere.

Tak for de gode råd, dem må jeg prøve

Anmeld Citér

5. juli 2017

O-mor

Ja første gang blev jeg gravid i 1. cyklus efter p-pillestop. Jeg ammede i 13 måneder, hvilket holdt min menstruation tilbage. Da den endelig kom, var det kun en engangsforestilling, for blev gravid i cyklussen efter 

Anmeld Citér

5. juli 2017

JC2014

Profilbillede for JC2014

Min cyklus var meget uregelmæssig da jeg stoppede p-piller, så blev gravid med min søn i 4. cyklus efter 7 måneder. Den normaliseredes heldigvis efter fødslen. Vi forsøger nu at lave nr. 2 på 7. cyklus, og har været i gang siden december 2016. Sker der ikke snart noget?

Anmeld Citér

5. juli 2017

Heidi.R.

CC79 skriver:

Du skriver E-vitaminer.  Mener du så evt. Gravitamin med E- vitamin i eller rene E-vitaminpiller? 

Anmeld Citér

5. juli 2017

ESV

Anonym skriver:

Vi vil gerne have nummer 2 inden længe. Ved nummer 1 blev jeg gravid i første forsøg, men kan man regne med at være lige så heldig anden gang? Hvis jeg bliver gravid i denne månede risikere vi at lillebror/lillesøster kommer til at dele fødselsdag med storebror, men lykkedes det ikke næste månede (hvor vi planlægger at droppe præventionen) så 'risikerer' vi et Juni barn og i Juni har vi 8 familiefødselsdage i forvejen

Er der nogle af jer der har oplevet at det gik lige så hurtigt med nummer 2 som ved nummer 1?

Jeg blev gravid ved et uheld med nummer 1 jeg var på P piller, med nummer to fik vi hjælp efter at have prøvet selv i halvandet år 

Anmeld Citér

6. juli 2017

CC79

Heidi.R. skriver:

Du skriver E-vitaminer.  Mener du så evt. Gravitamin med E- vitamin i eller rene E-vitaminpiller? 

Rent E-vitamin tilskud ved siden af multivitamin. Det skal være i flydende form i kapsler helst for det virker. Pilleform har ik samme effekt. Man kan få stærk E-vitamin på apoteket til 100 kr. De ligner fiskeoliekapsler og ja de er rigtigt gode. Når man bliver gravid skal man så holde op med at tage dem af hensyn til fosterets udvikling men det er et super fertilitetsvitamin. Man ka mærke ens menstrationer bliver kraftigere og man mærker sin ægløsning tydligere opdagede jeg efter noget tids brug og effekten af dem er hurtig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.