Babyshower

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

334 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. juli 2017

Anonym trådstarter

Hej alle

Min rigtig gode veninde er gravid  Som den første af veninderne. Jeg selv er ikke rigtig til det der med babyshower, men det er jeg sikker på at hun er. Hun har selv holdt flere for sine søskendes børn. 

Jeg har dog aldrig været til et eller holdt et før! Men vores anden veninde og jeg vil holde det for hende. Jeg ved bare ikke hvad det indebærer  Kan I hjælpe?

Det skal ikke være stort, voldsomt, amerikansk. Det skal heller ikke være dyrt. Noget hvor alle kan være med økonomisk og stille og roligt hygge. 

Hvad skal man købe/forberede? Mad, gaver, lege? Skal det være en hemmelighed? Hvor langt henne i graviditeten skal det holdes? Skal faren inviteres med eller kun piger? Hvad med hendes brødre? 

HJÆLP  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2017

Thea14

Man kan jo holde det helt som man vil - og det afhænger vel også af personen og vennekredsen.

man siger det skal holdes i de sidste måneder i graviditeten. Personligt ville jeg dog foretrække ikke at skulle til st være yderst social i uge 34+, men sådan er vi alle forskellige. Jeg kan ikke se problem i at holde det halvvejs, hvis det er hvad der passer bedst.

Jeg ville holde det som surprice for den kommende mor, medmindre hun ikke er typen der bryder sig om ikke at være forberedt.

For at holde det stille og roligt, og nede på jorden, ville jeg bede alle deltagere om at med ringe en ret/kage til fælles bord (man kan jo sagtens vælge et tema på forhånd og bede folk holde maden inde for det, eller decideret melde ud hvad der skal laves og så kan folk selv melde ind hvad af det de vil lave)

Der findes garanteret mange selskabslege til den situation - der skal nok lidt gang i Google for at finde nogen. 

og så er hele ideen med babyshower, at den gravide skal bade i gaver (deraf shower). I USA er det vist efterhånden ret dyre gaver der købes, men det behøver mam jo ikke. Hvis alle blot medbringer en gave så er det jo fint. Bare pas på at det ikke går hen og bliver ligegyldige ting, fordi der skal spares. - personligt vil jeg hellere undvære en gave, end modtage noget jeg aldrig vil kunne bruge til noget.

Jeg har aldrig selv været til babyshower og der blev ikke holdt for mig i første graviditet, og tvivler på der bliver gjort i denne. Det er ikke noget der nogensinde har været snak om i min omgangskreds...

Anmeld Citér

1. juli 2017

Anonym trådstarter

Thea14 skriver:

Man kan jo holde det helt som man vil - og det afhænger vel også af personen og vennekredsen.

man siger det skal holdes i de sidste måneder i graviditeten. Personligt ville jeg dog foretrække ikke at skulle til st være yderst social i uge 34+, men sådan er vi alle forskellige. Jeg kan ikke se problem i at holde det halvvejs, hvis det er hvad der passer bedst.

Jeg ville holde det som surprice for den kommende mor, medmindre hun ikke er typen der bryder sig om ikke at være forberedt.

For at holde det stille og roligt, og nede på jorden, ville jeg bede alle deltagere om at med ringe en ret/kage til fælles bord (man kan jo sagtens vælge et tema på forhånd og bede folk holde maden inde for det, eller decideret melde ud hvad der skal laves og så kan folk selv melde ind hvad af det de vil lave)

Der findes garanteret mange selskabslege til den situation - der skal nok lidt gang i Google for at finde nogen. 

og så er hele ideen med babyshower, at den gravide skal bade i gaver (deraf shower). I USA er det vist efterhånden ret dyre gaver der købes, men det behøver mam jo ikke. Hvis alle blot medbringer en gave så er det jo fint. Bare pas på at det ikke går hen og bliver ligegyldige ting, fordi der skal spares. - personligt vil jeg hellere undvære en gave, end modtage noget jeg aldrig vil kunne bruge til noget.

Jeg har aldrig selv været til babyshower og der blev ikke holdt for mig i første graviditet, og tvivler på der bliver gjort i denne. Det er ikke noget der nogensinde har været snak om i min omgangskreds...

Tusind tak for dine input!

Ud fra det du siger tænker jeg umiddelbart at holde det når hun er i 27.-34. uge, så passer det også med at sommerferien er overstået.

Og jeg vil holde det som surprise! Det er jeg sikker på hun bliver glad for. Jeg var bare ikke sikker på om det var kutymen.

Og rigtig god idé med at man tager en ret med hver. Jeg vil gerne ofre penge på en god gave, men jeg mente mere at jeg ikke ville stable et arrangement på benene, hvor folk skal betale i dyre domme for at være med eller tage dyre ting med. Jeg synes alle skal kunne være med uanset niveau Og ved at alle tager en ret med tror jeg nok det kan lykkes!

Jeg ved godt at gaverne er en stor del af det, men jeg synes måske også det er lidt voldsomt både at have den amerikanske version, hvor man giver gaver inden baby kommer til babyshower, og så den danske, hvor man kommer på barselsbesøg og giver gaver når baby er kommet. Så skal det i hvert fald være mindre gaver

Anmeld Citér

2. juli 2017

Anonym

Årh sikke en sød veninde du er.

Jeg var selv møgsyg og sengeliggende fra uge 30 alle tre gange så jeg tænker at uge nogle og 20+ er perfekt. Og mht surprice så kommer det meget an på personen, jeg kender både kvinder der elsker overraskelser og så dem der fortrækker at være forberedt på alt og har brug for at vide det på forhånd.

Mht lege så var jeg til et baby shower i vinters hvor vi blandt andet skulle skifte ble på en babyborn med bind for øjnene på tid, guide hinanden gennem et gulv fyldt med legetøj, igen med bind for øjnene (hallo man kan lige så godt forberede hinanden på at jogge LEGO op i foden ik?) og så var der babymad smagsprøver igen med bind for øjenene hvor vi skulle gætte smagene. Det var ret sjovt og der blev grint en del. Og så var der gaver, og der blev givet alt fra bleer og sutte og flasker til tøj og en vugge samt gavekort til spisning til forældrene og pasning af baby imens. Lidt for enhver pris. Og så var der øl i køkkenet for fædrene imens kvinderne snakkede fortroligt om øget sexlyst, fødsel, amning, smertelindring, fortrukne cremer osv. Skræk historier mht fødsel fra andre mødre var frabedt i invitationen. Hvilket nok var meget godt. Hvem gider hører om at flække fra a til b når man står og skal igennem en fødsel om er par uger. 

Anmeld Citér

2. juli 2017

Anonym

Mine veninder holdte et for mig i går  De var gået all in på kager/pynt/aftensmad og en kæmpe fælles gave.. Jeg vil nødig lyde utaknemmelig men kunne forstå at det faktisk havde afholdt nogen for at deltage. Hvilket jeg sagtens kan forstå. En kage havde været rigeligt fint for mig  

Så jeg ville lave sammenskuds gilde, og folk selv kunne tage en lille ting med. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.