Min kæreste og jeg vil meget gerne have børn - dog først om 2-3 år. Mit spørgsmål i den forbindelse er, hvorvidt vi kan forvente, at kommunen vil holde særligt øje med os og overveje en anbringelsessag.
Denne bekymring bunder i, at min kæreste har haft nogle hårde teenageår med psykisk nedbrud, indlæggelse og masser af psykologsamtaler. Derefter har han lidt af posttraumatisk stress efter sin tid i militæret. I perioden efter forsøgte han sig med diverse uddannelser, men havde svært ved at finde motivationen. Som de fleste andre unge gik han i byen og havde et rimeligt forbrug af alkohol – men dette liv førte dog også til slåskampe og uoverensstemmelser med politiet, hvorfor han har et par domme for bl.a. gadepåstyr.
For 2-3 år siden droppede han dette liv og begyndte at arbejde fuldtid. Han brænder virkelig for sit job og er blevet forfremmet flere gange.
Jeg ved, at kommunen vil kigge tilbage på førnævnte udfordringer og bruge dem som argument i en evt. anbringelsessag, og det bekymrer mig meget, da jeg selv er i den modsatte situation. Jeg har taget den lige vej med den "almindelige" teenagers problemer; nu læser jeg jura, arbejder som kundekonsulent, og vi har boet sammen i et par år. Der er ikke så meget at sige om mig på den front – andet end at jeg er et ansvarligt og ambitiøst menneske, der bekymrer sig lidt for meget.
Idet min kæreste til den tid er 28-29 år, har det så stadig en betydning, når det er så lang tid siden? Jeg føler ikke selv, at der er noget at komme efter, da jeg allerede nu er velinformeret på området og ønsker det bedste for vores børn. Jeg ved dog også, at det bliver svært at forholde sig neutralt, når først man står i situationen og hormonerne raser.
Derfor skriver jeg til jer nu i håb om, at I kan lette mine bekymringer
.
Anmeld
Citér