hvordan skal jeg forholde mig 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.001 visninger
11 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. juni 2017

Anonym trådstarter

Jeg fik måske skrevet lidt for hurtigt da jeg skrev i starten af uge, og fik ikke skrevet hele historien.

Jeg har en nabo som jeg har kendt i godt 6 måneder nu, vi har skrevet sammen fra dag 1, da vi mødte hinanden var han meget sammen med vores nabo som er en x kæreste.

Jeg var godt skræmt over det gode forhold og gav ham aldrig en reel chance, vi har så skrevet et par gange de sidste 5 måneder og hver gang har jeg sagt nej tak og lukket fordi jeg blev i tvivl pga hans rigtig gode forhold til veninden/ x'en, som regl har jeg ikke givet ham mere end 2-3 dage til at vise sit værd i. 

Vi er så begyndt at skrive igen og jeg må altså indrømme at jeg kan ikke slippe tankerne om ham, jeg har lige været indlagt 200 km fra bopælen og han har været en kæmpe støtte på SMS og via opkald. 

Vi begyndte at skrive igen fredag i sidste uge, lørdag aften var han sammen med sin veninde men kom hjem til mig bagefter, hvor vi bare snakkede i godt 4 timer, ingen sex eller ligende,  søndag var jeg med ham hjemme i hans forælders hus pga at han skulle lufte hund, da vi skulle til at gå kom hans forælder hjem så dem har jeg mødt.  Om aften var han sammen med sin veninden, og inde han gik i seng kom han forbi og vi snakkede lidt, ingen sex her heller.

Så blev jeg indlagt mandag og var der til onsdag, mandag aften var han hjemme ved veninden og tirsdag havde han en ven fra uddannelse overnattende. 

I går onsdag var han hjemme ved mig det meste af aften, veninden havde dog brug for noget støtte og han tog over til hende, pludselig skal han hente mad, og det første han gør er at ringe til mig fra bilen. Siden mandag morgen har vi snakket sammen når han er kørt til og fra arbejde. 

Han er sammen med veninden igen i aften, og har spurgt om han må overnatte her bagefter, jeg har sagt ja.

Da han tog hjem fra arbejde fortalte han, han ville bruge aften på at arbejde hjemme fra, pludselig var han over ved veninden og jeg blev rigtig ked af det og skrev til ham at jeg kunne ikke tackle det, jeg er så jaloux og kunne slet ikke være i mig selv, var grædefærdig.

Der gik knap 30 minutter så stod han foran min dør, det første han gjorde var at trække mig ind i et kram og fortælle han virklig ikke ville miste mig igen, og at jeg ikke aner hvor højt han elsker mig og er glad for mig.  

Jeg føler han elsker mig og ikke vil miste mig. Han virker fast besluttet på at denne gang skal jeg ikke bare smutte fra ham, og at han vi gøre en indsats.

Jeg har rigtig svært ved det hele, syntes veninden fylder alt for meget men vil heller ikke væren den der siger nej til han må se sin veninde, han spurgte faktisk om jeg var okay med de var sammen i aften. Jeg ander ikke hvad han ville have gjorde hvis jeg sagde nej.

Jeg har det som sådan ikke dårlige med de er sammen nu, jeg har det dårligt med han tager over til hende og ikke fortæller det til mig! Så har jeg der dårligt med at vente på ham, føler ikke det kan være rigtigt jeg skal vente på ham  

jeg er meget ærlig anlagt, så han ved 100% hvordan jeg har det, han ved hvordan jeg tænker og hvad der gør mig så usikker. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2017

Anonymor

Jamen det kommer jo aldrig til at holde, hvis du har det sådan. Som jeg ser det, kan der ske følgende:

1. Du beder ham stoppe med at se veninden, hvilket er tvivlsomt vil ende godt, de må være tætte så ofte de ses. Så enten siger han nej og i bliver uvenner, eller han siger ja for at gøre dig glad og bliver nok noget bitter i længden. 

2. Du siger du accepterer han ser hende, men det er jo løgn, for det æder dig op. Så du vil gå og have det ekstremt svært. 

Ingen af de to scenarier er en god måde at starte et forhold på. Et alternativ er også at du får hjælp til at bearbejde din jalousi eller lignende, men et nyt forhold skulle jo helst ikke starte med at man allerede der skal have hjælp til at ændre sig. 

Jeg synes, at du skal finde dig en, der gør dig lykkelig uden alle de bekymringer, især i den fase der skulle være fyldt med glæde og forelskelse. 

Anmeld Citér

30. juni 2017

mikaster

Hvad med at I prøver at have besøg af veninden sammen? Så kan du se hvad hun er for en fisk? det har altid hjulpet mig, hvis jeg synes nogle kom for tæt på min egen kæreste

Foreslå ham at hun kommer hjem til ham, sammen med dig, så kan I drikke et glas vin/sodavand/whatever, spise en sandwich, og så kan hun gå hjem, og din potentielle kæreste blive hos dig natten over  

Det kan jo være du synes hun er sød, og så kan du også selv mærke hvad der foregår? Jeg tror på at de bare er gode venner, og gode venner har man ikke så mange af! Så tænk hvis hun måske kunne blive jeres fælles gode ven? Det ville da være fedt!

Stort knus til dig! 

Anmeld Citér

30. juni 2017

Anonym

Jeg synes du skal møde hende, jeg stod i samme sted som dig da jeg mødte min nuværende kærede for 7 år siden (vi er blev kærester efter 6 år siden) han havde og har mange veninder og endnu flere venner :-) når han var sammen med sine veninder fik jeg altid en klump i halsen og det sagde jeg til ham, han tog det ganske pænt og sagde selv at han syntes jeg skulle møde dem, så jeg kunne se med mine egne øjne at det var kun veninder, jeg mødte dem alle sammen og de var de sødesto piger jeg nogle sinde havde mødt, og det er endt med at jeg er blevet bedste veninder med en af dem  nogle af dem har han mistet kontakten med da selv har fået kærester og lever deres liv anderledes end hvad de gjorde dengang.. men jeg kunne sagtens se at der var intet imellem min kæreste og veninderne.. de havde et helt almindeligt venskab som vi piger også kan have med drenge og jeg vidste jo min kæreste elsker mig :-) Han skal jo ikke lægge sine venner og veninder på hylden for at få en kæreste det er jo helt forkert. 

Anmeld Citér

30. juni 2017

Anonym trådstarter

Tak for jeres super gode råd. Vi har snakket om det her til eftermiddag, og han er meget åben overfor jeg skal lære hende at kende   Jeg er ikke nevøs for de laver noget når det er sammen, jeg er nervøs for de er så meget sammen som de er, det har jeg os fortalt ham. Vi bor så tæt og han har en PS3 aftale med hende i dag, alligevel vælger han at komme forbi og lige give et kys og kram, måhan ville virklig ikke have jeg var nervøs. Har følelsen af han faktisk er en rigtig god mand 

Anmeld Citér

30. juni 2017

Soonmom

Altså jeg ville nok kræve at jeg skulle med hvis han skulle noget med veninden (som var hans x?) 

Anmeld Citér

30. juni 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart
Soonmom skriver:

Altså jeg ville nok kræve at jeg skulle med hvis han skulle noget med veninden (som var hans x?) 

Og det ville så være starten på enden af det forhold. Mistillid og dårligt selvværd er ikke særlig tiltrækkende. 

Anmeld Citér

30. juni 2017

Tommelise

Jeg ville nok se mere på hans handlinger end på hans ord.

Jeg tænker også, at det vil være godt, hvis du møder hende. Så kan du nok bedre bedømme, om han holder gryden i kog hos jer begge, eller om de virkelig kun er venner.

Hvis det viser sig, at de kun er venner, skal du måske få hjælp til at arbejde med din jalousi.

Anmeld Citér

30. juni 2017

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Jeg ville nok se mere på hans handlinger end på hans ord.

Jeg tænker også, at det vil være godt, hvis du møder hende. Så kan du nok bedre bedømme, om han holder gryden i kog hos jer begge, eller om de virkelig kun er venner.

Hvis det viser sig, at de kun er venner, skal du måske få hjælp til at arbejde med din jalousi.

Jeg er overrasket over at han er som han er, jeg blev rigtig ked afd et indgår da han gik over til veninden, som skrevet der gik ikke mere end en halv time så stod han hos mig.

I dag er der udkommet et nyt ps4 spil, som de har aftalt at spille sammen, da kom han ned for at være sikker på jeg var okay.

Tror på at han ikke vil miste mig og at han inderst inde er bange for det.

Alle de handlinger har hid til har lavet har kun vist mig at han elsker mig, selv når jeg tror på nu kan han ikke overraske mig, sp gør han det alligevel. 

Jeg tror på ham at der ikke er mere, og har det ikke dårligt over de er sammen da jeg stole top ham, det er det at han bruger så meget tid sammen med hende jeg har svært ved. Det ved han godt og han er åben for jeg skal lære hende at kende.  

Anmeld Citér

30. juni 2017

Anonymor

Anonym skriver:

Jeg er overrasket over at han er som han er, jeg blev rigtig ked afd et indgår da han gik over til veninden, som skrevet der gik ikke mere end en halv time så stod han hos mig.

I dag er der udkommet et nyt ps4 spil, som de har aftalt at spille sammen, da kom han ned for at være sikker på jeg var okay.

Tror på at han ikke vil miste mig og at han inderst inde er bange for det.

Alle de handlinger har hid til har lavet har kun vist mig at han elsker mig, selv når jeg tror på nu kan han ikke overraske mig, sp gør han det alligevel. 

Jeg tror på ham at der ikke er mere, og har det ikke dårligt over de er sammen da jeg stole top ham, det er det at han bruger så meget tid sammen med hende jeg har svært ved. Det ved han godt og han er åben for jeg skal lære hende at kende.  

Jeg forstår bare ikke hvad du mener. Du har det ikke dårligt med han er sammen med hende, men at de ses så meget. Hvorfor har du det dårligt med de ses så meget, hvis du ikke har det dårligt med, at han er sammen med hende? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.