Jeg er ny ift brug af ægløsningsteste, så håber i vil hjælpe.
Jeg har taget ægløsningstest henholdsvis søndag, tirsdag og i dag. Jeg vil selv mene at den var positiv igår, på den test i midten.. hvad mener i?
Og hvis den var positiv i går er det i dag det er mest optimalt med sex, ik? 
jeg vedlægger billede.
De er allesammen helt negative. Ved en ægløsningstest skal teststregen være MINDST ligeså tydelig som kontrolstregen, dvs lige så kraftig i farven OG lige så bred med farve i den fulde bredde. Og oftest er de faktisk mere tydelige (altså teststregerne) end kontrolstregen, når den er positiv. Så der er altså ingen af dem som er positive.
Mht sex er det mest optimalt at have sex hver eller hveranden dag (kommer an på hvem du spørger, vi havde sex hver dag). Ægløsningstidspunktet kan ligge meget forskelligt fra kvinde til kvinde, nogle har det endda imens de har deres menstruation (dog ret sjældent), så du må nok blive ved med at teste til du får en positiv test. Dog SKAL du teste hver eneste dag for at have chancen for at få en positiv test, for nogle kan kun teste positiv i ganske få timer. Andre kan teste positiv en dag eller to. Jeg kan som regel teste positiv i to døgn. Men pointen er, at det er fra den første positive ægløsningstest, at man så kan regne med at ægløsning sker inden for 12 til 36 timer. Men det kan man slet ikke regne med, hvis man ikke tester hver eneste dag, på samme tid.
Jeg tester faktisk selv to gange om dagen, både morgen og eftermiddag, da jeg før har oplevet at den var negativ om morgenen men positiv om eftermiddagen, og så er det jo den fra om eftermiddagen jeg skal regne med 
Anmeld
Citér