Opsigelse af nuværende job

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

535 visninger
8 svar
9 synes godt om
28. juni 2017

Kristensen

Hej alle. 

Jeg står i den heldige situation, at jeg at fået nyt job, hvilket jeg er mega glad for.

Men nu skal jeg snart til det kedelige, hvor jeg skal sige mit nuværende job op. 

Sagen er; Jeg er på barsel indtil den 6 september(nuværende job) 

Skal starte på mit nye job den 1 September. 

Kan jeg nøjes med at sige mit job op, fra den 1 August? Eller er der andre regler når man er på barsel?

Synes det er svært at være stille angående det nye job, da jeg er bekymret for, at min nuværende arbjedsgiver høre af omveje at jeg har fået nyt job, mens jeg er på barsel.

Jeg kan simpelthen ikke finde noget på nettet, så vil høre her om der er nogen der har stået i samme situaition, og hvad de har gjort. 

God sommer 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg tænker at nu du ved, du ska starte nyt job, så kan du vel bare opsige dit gamle job pr 31/8-17, sådan at du gør det nu, med virkning fra 31/8.

så har de masser af tid, til at finde en ny. Vh Stine 

Anmeld Citér

28. juni 2017

Kristensen

StineW79 skriver:

Jeg tænker at nu du ved, du ska starte nyt job, så kan du vel bare opsige dit gamle job pr 31/8-17, sådan at du gør det nu, med virkning fra 31/8.

så har de masser af tid, til at finde en ny. Vh Stine 

Og de kan ikke tage min barsel selvom jeg siger op nu ?

Anmeld Citér

28. juni 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Kristensen skriver:

Hvem betaler din barsel fra d.1 til d. 6-9, er det nuværende arbejdsgiver eller er du overgået til barsels dagpenge ? Og hvem betaler nu ?

Anmeld Citér

28. juni 2017

Kristensen

Hck skriver:

Hvem betaler din barsel fra d.1 til d. 6-9, er det nuværende arbejdsgiver eller er du overgået til barsels dagpenge ? Og hvem betaler nu ?

Årh jeg er fuldstændig forvirret over det barsel. Hvornår overgår man til dagpenge?

Anmeld Citér

28. juni 2017

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Personligt synes jeg, at du skal sige op nu, så du stopper med udgangen af august. Du skal ikke vente til den sidste dag i juli. Så har din nuværende arbejdsgiver mulighed for, at sætte i værk, at finde en ny medarbejder pr. 1. september.

Anmeld Citér

28. juni 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Med mindre du har en virkelig suspekt arbejdsgiver ville jeg sige op nu pr 31/8 men du kan vente til sidste dag i juli alt efter din kontrakt. Det er i mine øjne dog god stil at varsle din nuværende arbejdsgiver. 

Mdr må ikke fyre dig grundet barsel så tag det roligt. Det er i øvrigt meget normalt at skifte job efter barsel så de er vant til det. 

Da jeg blev klar over jeg ikke kom tilbage efter barsel (et par måneder før) sendte jeg en mail til min leder og sagde senere officielt op. Jeg fik kun tak for at give dem et ordentligt varsel. 

Anmeld Citér

28. juni 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Kristensen skriver:

Årh jeg er fuldstændig forvirret over det barsel. Hvornår overgår man til dagpenge?

Det kan jo være lidt forskelligt, men du må jo vide hvor du for penge fra nu. Du for en udbetalings/lønseddel hver måned.

Anmeld Citér

28. juni 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79
Kristensen skriver:

Nej. Vh stine

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.