Eksperthjælp: 10 måneder er blevet svær at putte.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

763 visninger
0 svar
0 synes godt om
28. juni 2017

Lisbeth Jess

Hej :-)
Mit navn er Ida, jeg er 22 år gammel. Jeg har en vidunderlige datter på 10 mdr. Hun har altid været nem og mild. Mit spørgsmål handler omkring putning.
Det har aldrig været et problem før. Formiddags- og eftermiddagsluren bliver taget i barnevognen, hvor hun bliver lagt i sin sele, vi går en tur og hun falder hurtigt i søvn.
Om aftenen bliver hun lagt i sin seng, jeg sidder ved siden af hende og nusser/synger, efter 15-20 min. Falder hun i søvn. MEN! Sådan er det ikke længere. De sidste 14 dage har jeg ikke kunne putte hende. Så snart hun bliver lagt ruller hun om på maven, og videre op på numsen, så hun kommer op og sidde. Dette gør hun ligemeget hvor hun bliver lagt. Putningen kan tage op til 2-3 timer. Nogen gange får hun slet ikke en lur, fordi jeg simpelthen ikke kan ligge hende.
Vi var stoppet helt med at amme, men er "desværre" begyndt lidt igen, da jeg efter timers kamp ved, at det virker.
Jeg sørger for, at hun er træt og mæt når hun skal puttes.
Jeg er så frustreret og leder med lys og lygte efter gode råd.
Hun starter i dagpleje D. 16 august. Er på forhånd bange for, at dagplejemoderen skal kæmpe ligesom jeg.
Det dræner mig total for energi!
Mange frustreret hilsner fra Ida. :-)

Lisbeths svar

Hej !

Din datter har indtil fornylig været nem at putte til natten.

Nu kan du bruge flere timer for at få hende til ro.Klart det giver frustration.

I takt med hun bliver ældre, verden bliver større,, stimuli mange.Kan det give ændringer i putte rutinerne.

Når hun starter i dagpleje vil dagplejemor nok forsøge at få hende ind i en rytme, hvor hun sover en lille tidlig lur, og en god  lang lur midt på dagen.

Jeg tænker om du kan starte med at få hende vænnet lidt til denne rytme?

En god ide er at sænke lyd og aktivitets niveauet en god stund før putningen.Hav hende i favn mens I synger eller læser. En kamp på 2 timer for at få hende til at sove er en belastning for både barn og mor.

Det kan være tidspunktet skal justeres lidt.

Håber det lykkes  Så I får en god aftenstund og hun falder trygt i søvn.

Fortsat held og lykke med hende.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.