Hurtigt spm. vedr. termin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

383 visninger
5 svar
0 synes godt om
27. juni 2017

Anonym trådstarter

Hej med jer - jeg er gravid (jeg har i hvert fald testet positivt for en uge siden), er anonym da vi ikke har offentliggjort det endnu.

Jeg var ved lægen her til formiddag for at få tjekket blodprocent. Jeg er så træt at jeg flere gange dagligt må ind at ligge i et mødelokale på arbejdet og lukke øjenene.

Blodprocenten var fin, så det var dejligt.

Jeg blev dog bedt om at komme igen her kl. 12.30 da sygeplejersken blev i tvivl om hvor langt jeg reelt er henne i graviditeten.

Jeg tog fire (jep, ville være sikker) graviditetsteste af den billige slags som siger man først kan teste på 1. dagen efter udeblevet menstruation.

Jeg testede 5 dage før, da jeg havde følt mig utilpas og meget træt dagene op til.
Alle fire teste var bragende positive.

Der har været rod i min menstruation længe (en måned kommer den d. 6., den næste d. 14., så den 20. og så måske igen d. 10.

Er der noget der tyder på at jeg er længere henne end forventet?

Yderligere symptomer

- træt

- tyk (hele dagen lang)

- ømme og meget hævede bryster.

- træthed

- niv i skeden.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2017

migxher

Du kan sikkert godt være lidt længere henne men ikke meget vil jeg gætte på begge gange jeg har været gravid har jeg været Max træt lige fra start. Træthed er faktisk hvad der har fået mig til at tage en test begge gange  

Anmeld Citér

27. juni 2017

Anonymor

Der e ikke nogen af de symptomer der får mig til at tro du er meget længere henne.. Jeg har haft alle de symptomer i høj grad fra uge 5 og 6, og nu hvor jeg er 12 uger er de fleste klinget af. Er bare træt og kvalm nu. Sådan seriøst træt. Min mave så stor ud længe, det var luft, nu ser den normal ud igen  

Anmeld Citér

27. juni 2017

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

Der e ikke nogen af de symptomer der får mig til at tro du er meget længere henne.. Jeg har haft alle de symptomer i høj grad fra uge 5 og 6, og nu hvor jeg er 12 uger er de fleste klinget af. Er bare træt og kvalm nu. Sådan seriøst træt. Min mave så stor ud længe, det var luft, nu ser den normal ud igen  

Tak for svar - nu har jeg været hos lægen og har fået foretaget en gynækologisk undersøgelse.

Hun så helt mærkelig ud i hovedet da hun sagde; ja altså med den størrelse livmoder vil jeg skyde dig til at være mindst 8 uger henne, nok nærmere 10. 

Anmeld Citér

27. juni 2017

Flomama

Anonym skriver:

Tak for svar - nu har jeg været hos lægen og har fået foretaget en gynækologisk undersøgelse.

Hun så helt mærkelig ud i hovedet da hun sagde; ja altså med den størrelse livmoder vil jeg skyde dig til at være mindst 8 uger henne, nok nærmere 10. 

Uha. Der har du vist en ret gammeldsgs læge. Det er længe siden man er gået væk fra at termins bestemme med en gyn undersøgelse. Det eneste der kan bestemme den slags er en scanning

Anmeld Citér

27. juni 2017

Anonym trådstarter

Flomama skriver:

Uha. Der har du vist en ret gammeldsgs læge. Det er længe siden man er gået væk fra at termins bestemme med en gyn undersøgelse. Det eneste der kan bestemme den slags er en scanning

Tænker at der alt andet lige er noget om snakken, men jeg ved det selvfølgelig ikke.

Men at gå fra 5-6 uger henne til 8-10 uger er alligevel noget.

Vi får at se imorgen, når jeg skal scannes for at være sikker 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.