Risiko ved at høre hjertet tidligt? positive!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

357 visninger
3 svar
4 synes godt om
26. juni 2017

C.P.

Har brug for positive historier!

Jeg fik for 2 år siden en MA og derfor valgte jeg at få en tryghedscanning igår da jeg var 8+1.

Alt var som det skulle være og hjertet også fint - hun sagde dog det slog med 137 slag, men har siden læst at det er lavt så tidligt. Nogen der ved noget om det?

Vi hørte også hjertet kort, hvilket var en meget rørende oplevelse, MEN da jeg så ligger og læser på nettet igår aftes falder jeg over en artikel her på Min Mave, hvor en læge fraråder at bruge den funktion på scanneren der kan høre hjertet, da der kan være en potentiel risiko ved at gøre det så tidligt. Og nu har scanningen istedet for at give ro, givet mig endnu mere bekymring.

Jeg har brug for at høre fra andre som også hørte hjertet så tidligt i graviditeten hvor alt alligevel gik som det skulle.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2017

Anonymor

C.P. skriver:

Jeg fik for 2 år siden en MA og derfor valgte jeg at få en tryghedscanning igår da jeg var 8+1.

Alt var som det skulle være og hjertet også fint - hun sagde dog det slog med 137 slag, men har siden læst at det er lavt så tidligt. Nogen der ved noget om det?

Vi hørte også hjertet kort, hvilket var en meget rørende oplevelse, MEN da jeg så ligger og læser på nettet igår aftes falder jeg over en artikel her på Min Mave, hvor en læge fraråder at bruge den funktion på scanneren der kan høre hjertet, da der kan være en potentiel risiko ved at gøre det så tidligt. Og nu har scanningen istedet for at give ro, givet mig endnu mere bekymring.

Jeg har brug for at høre fra andre som også hørte hjertet så tidligt i graviditeten hvor alt alligevel gik som det skulle.

Vi hørte ikke hjertet til scanning 8+2. Var dog til nakkefold for tidligt 10+4, hvor hjertet slog med 175 som var rigtig fint, MEN der var jeg jo også to uger længere fremme end dig, så tænker der kan nå at ske meget! Tror du ikke hun havde sagt hvis der var grund til bekymring? 

Anmeld Citér

26. juni 2017

RL2017

Vi var til scanning 8+2 og så hjerteblink og hørte også hjertet. Kan ikke huske hvor hurtigt, det slog, men hun har da ikke taget skade, for hun ligger og sover ved brystet nu, 4 måneder gammel 

Anmeld Citér

26. juni 2017

Rockertand

C.P. skriver:

Kort og godt : smid google ad helvede til, du kan altid finde bekymringer- så lad det være og glæd dig over graviditeten. Hvis det går galt, så kan du hverken gøre fra eller til, - men der er jo altså også chancen for, at det går godt  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.