Vægtstigning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

764 visninger
10 svar
1 synes godt om
25. juni 2017

CKJ

Profilbillede for CKJ

Hej piger

jeg er lidt nysgerrig på hvor meget I sådan har taget på i jeres graviditeter? Jeg er 3. Gangs gravid og er 18 uger henne idag - jeg har taget ca 1,5 kg på - er det 'normalt'? Jeg ligger liiiiige over normalen ved min BMI. Men jeg kan ikke huske hvornår jeg begyndte at tage på med mine to andre børn ��

så mon I vil dele med mig? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2017

mommy1991

CKJ skriver:

Hej piger

jeg er lidt nysgerrig på hvor meget I sådan har taget på i jeres graviditeter? Jeg er 3. Gangs gravid og er 18 uger henne idag - jeg har taget ca 1,5 kg på - er det 'normalt'? Jeg ligger liiiiige over normalen ved min BMI. Men jeg kan ikke huske hvornår jeg begyndte at tage på med mine to andre børn ��

I min første graviditet tog jeg slet ikke på før uge 20, men så kom der ellers 17 kg på de sidste 20 uger. 

Nu er jeg 12+2 i min anden graviditet og har taget 1 kg på. 

Anmeld Citér

25. juni 2017

Thea14

Jeg kan ikke huske hvornår jeg tog på i første graviditet, men endte på +4 kg ved fødslen.

Er nu i uge 28 og vægten siger stadig det samme som før graviditet... på trods at stor mave...

Så jeg taber mig åbenbart også under en graviditet, selvom jeg ikke vil påstå jeg lever sundt...

Anmeld Citér

25. juni 2017

C85

Jeg er 21+3 og er førstegangs gravid. Jeg har taget 11,5 kg på indtil videre.  Jeg har altid været slank og ligget i den lave ende indenfor normalen i BMI, men nu suger kiloene sig simpelthen fast. Jeg spiser så nok også en del mere end vanligt og så er jeg ikke helt lige så aktiv. 

Anmeld Citér

25. juni 2017

CKJ

Profilbillede for CKJ

Ja okay - det er nok bare forskelligt så!  Orker bare ikke alle de kg. 

Tillykke med din graviditet c85! Det er spændende. 

Anmeld Citér

25. juni 2017

Sahara82

CKJ skriver:

Hej piger

Indtil uge 20 var det minimalt hvad jeg tog på begge gange, men herefter oplevede/oplever jeg at det kommer lidt i ryk. Er i uge 34 imorgen og har taget 8 kg på. Første gang tog jeg 14 på i det hele, og tænker det kommer til at ligge lige der omkring eller under denne gang. Og det er altså ikke fordi jeg snyder mig selv for chokolade, is eller slik Gør bare alt med måde. Hehe og nogle dage stikker det af og jeg spiser chokolade til jeg segner  

Anmeld Citér

26. juni 2017

C85

CKJ skriver:

Ja okay - det er nok bare forskelligt så!  Orker bare ikke alle de kg. 

Tillykke med din graviditet c85! Det er spændende. 

Tak! Og tillykke til dig også.  Jeg har egentligt ikke tænkt så meget over vægten, men er da begyndt at blive lidt bekymret for, hvor meget jeg mon når at lægge mig ud. Krydser bare fingre for at jeg, ligesom min mor, smider de fleste kilo hurtigt efterfølgende.  Det er begyndt at være lidt hårdere, at komme op til 3. sal. 

Anmeld Citér

26. juni 2017

Enitst86

1. Graviditet tog jeg 30 kg på �� djævelske kalorier sætter sig fast hvad enten de gemmer sig i flødekager (som jeg ikke spiste) eller i godt groft rugbrød (som vel egentlig er sundt i de rette mængder men ikke når man kværner en hel pakke på 3 dage) denne gang har jeg taget 15 kg. På men har så de sidste 14 dage tabt 3 kg. Igen (der er lidt fordele ved at få graviditetsbetinget sukkersyge som var et kraftigt spark bagi til at ændre kostvaner) jeg er 34+3 i dag..

Anmeld Citér

28. juni 2017

CKJ

Profilbillede for CKJ

Ja man skal passe på! Jeg er selv glad for søde sager / og også salt.  Men ved de to andre graviditeter har jeg heldigvis tabt næsten alle kg (pånær 3) efterfølgende! 

Ved i noget om medicin i gravidtet? Jeg lider til tider af i det i led og i hoved - jeg er 19 uger henne på søndag og har nok 4-5 gange måtte tage to Panodil for, at kunne holde det ud - har i også gjort det?? 

Anmeld Citér

28. juni 2017

Enitst86

Ja.. Lider meget af spændingshovedpine og når alle andre idéer og muligheder er afprøvet og jeg stadig har vanvittig ondt på 3. Dagen så hedder det altså panodil for at overleve.. Ved godt de er meget udskældt især lige for tiden er det meget oppe og vende igen, men tænker man kommer langt med sund fornuft..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.