Kræft - overlevelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

684 visninger
6 svar
4 synes godt om
24. juni 2017

A-1995

Findes der mon nogen herinde som kender nogen som kender nogen der har haft tyktarmskræft i stadie 4, som er blevet helbredt og ikke har fået tilbagefald, og som har haft et godt liv efterfølgende? ����

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2017

Abracadabra

Jeg kender ikke nogen. 

Men da min mor blev syg med cancer, havde jeg glæde af vejledere fra kræftens bekæmpelse. Prøv at ring til dem.

Jeg havde svært ved at opgive tanken om helbredelse, men man når til et punkt, hvor livskvalitet betyder mest.

Jeg håber al det bedste for jeres familie.

Anmeld Citér

24. juni 2017

A-1995

Abracadabra skriver:

Jeg kender ikke nogen. 

Men da min mor blev syg med cancer, havde jeg glæde af vejledere fra kræftens bekæmpelse. Prøv at ring til dem.

Jeg havde svært ved at opgive tanken om helbredelse, men man når til et punkt, hvor livskvalitet betyder mest.

Jeg håber al det bedste for jeres familie.

Tak for dit svar- det skal jeg da kigge på. 

Min mor fik det konstateret i oktober sidste år og blev erklæret rask i januar. Hun fik fjerner både den oprindelige kræftknude og metastaser i lungen. Kun går til kontrol hver 3 måned og lægerne har givet hende 40% chance for at være i live om 5 år.

men jeg er hele tiden angst for t hun får tilbagefald og de så ikke kan gøre noget. Min mor er "kun" 49, så jeg er slet ikle klar til at skulle undvære hende endnu. 

Jeg føler det er fuldstændig urealistisk at hun skal blive gammel, men jeg kan slet ikke holde tanken ud at hun ikke får lov til det.... 

jeg synes man hører om mange der er blevet erklæret raske efter 5 år uden tilbagefald, og så pludselig efter fx 7 år så har de det bare "over alt" ��

Anmeld Citér

24. juni 2017

Abracadabra

Så er din opgave jo at forsøge at finde roen i jeres nuværende situation og ikke lade angsten styre. Ingen ved, om din mor lever få eller mange år endnu. Derfor må du og hun leve så godt som muligt uden at lade sygdommen fylde alt.

Anmeld Citér

24. juni 2017

DortheL

A-1995 skriver:

Findes der mon nogen herinde som kender nogen som kender nogen der har haft tyktarmskræft i stadie 4, som er blevet helbredt og ikke har fået tilbagefald, og som har haft et godt liv efterfølgende? ����

Du er velkommen til at skrive en privat besked til mig. 

Anmeld Citér

24. juni 2017

Bananaalice

Kender godt følelsen af angsten omkring det med om de nu også er raske. Min mor havde kræft i underlivet for 7 år siden, men jeg nåede aldrig at være bange ordentligt pga. hendes positive måde at se tingene på, og hendes humor, og hun kom fint igennem det, men kan ikke arbejde den dag i dag. Nu er hun 49 og der må virkelig ikke ske hende mere føler jeg.
Men så, nu har min far lige fået kræft, og igen er jeg skabt af nogle humoristiske personer der bare kan se anderledes og opløftende på tingene, for tingene går videre.. Vi håber det sidder så det kan skæres væk, eller laseropereres eller fryses.

Igen, man må virkelig følge den syges humør, og ikke tage deres sorger på sig. 

Anmeld Citér

25. juni 2017

Chris87

A-1995 skriver:

Ingen af mine forældre har haft den type kræft, så jeg ved desværre ikke så meget om det. Men jeg har mistet min far for 5 år siden til kræft og hjernen og min mor er lige blevet erklæret rask for sin kræft.

Så jeg føle din angst, og du har sikkert rigtig mange tanker som jeg også har haft.

Du er velkommen til at skrive, hvis jeg kan hjælpe dig med følelserne omkring dette og lytter hjertens gerne - jeg havde nemlig ingen der ville lytte til mig, og det så vigtigt at have nogen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.