Kære SP
Jeg har et par spørgsmål. Jeg håber du vil give din vurdering af??
1 og fremmest vil jeg sige jeg har en pige på lidt over 2år.
Den dejligste lille pige der trives i stor stil.
Vores start med lillepigen var meget hård. Jeg mistede lidt over 3 liter blod(fik 1/2 liter i transplantation) kom hjem efter 4 dage. Blev ret hurtigt ret udmattet. Min mand tog på arbejde fra dag 1 jeg kom hjem (fortryder han nu)
Hun var meget ked(grundet en nakke tror vi) min mand havde meget svært ved fader rollen. Så jeg stod meget selv med det hele. Jeg fik så en reaktion/depration(fik hjælp af psykolog+homestar)i en kort periode.
Min svigermor(psykolog) overtog fuldstændig al styring i vores liv med den lille. Hun anbefalede mig dengang at hun skulle have hende 1 gang om ugen(hun var 3-4 måneder da jeg fik det dårligt) det havde hun så i 1-2måneder... Da jeg ikke lavede andet end at tænke på hvad min lille pige lavede og hvordan hun havde det stoppede jeg det med stor modstrid fra min meget dominerende svigermor.
Først her fik jeg det godt igen....
Nok om det, men tænker det er vigtig info for mit spørgsmål. Jeg har netop nu haft en graviditet udenfor livmoderen. Trods spiral. De har grundet graviditeten skønnet 9uger været nødsaget til at fjerne min ene æggeleder. Jeg tror ikke dette er et problem for min næste graviditet.
Vi står midt i husbyggeri som egentlig går planmæssigt... vi regner med at være klar til indflytning dec. 17.
Siden min graviditet udenfor livmoderen er jeg blevet så sindsygt skruk hvilket jeg længe har været min det erobrer simpelthen mit sind at lave en søster/bror til min pige og jeg er ved at blive vanvittig af at tænke på det.
Min mand har sagt han ikke har behovet for flere børn men han er med på en to'er da jeg ønsker det(han er selv enebarn) jeg vil have en søster/bror til min pige.
Omvendt føler jeg ikke overskuddet er der i min mands liv da han bare prioterer arbejde, karrierre osv. Højere....
Når jeg nævner børn bliver han irriteret og sur og siger hvorfor skal vi nu snakke om det. Jeg gider ikke gå mere på listesko for ham da det er det der fylder for mig konstant...
hvordan beslutter man sig?
Hvornår ved man hvornår man er klar?
Min krop er simpelthen så klar på børn og jeg elsker børn omvendt er mit overskud i forvejen ikke det største da jeg står meget med afhentning/aflevering osv.
De kærligste hilsner Malene mor til Sille
Lisbeths svar
Hej kære du!
Du har da været igennem et hårdt forløb de sidste par år siden jeres lille pige blev født.
Blive sendt hjem med en nyfødt , når du har en lav blodprocent. En halv liter blod til 3 liters tab er ikke meget. Det er klart,det har været superhårdt for dig, uden en mand der tog sin barsel.Jeg er ikke overrasket over du fik en reaktion, som du heldigvis er kommet godt igennem.
Nu har du lige gennemgået en 9 ugers graviditet udenfor livmoderen.Dette indgreb sætter sine spor. Du har vidst, du var gravid og din krop var indstillet på at være gravid.Det er et tab.
Det er helt forståeligt ,du nu hurtigst muligt gerne vil blive gravid igen.
Alligevel tænker jeg ,det vil være godt at bruge tiden indtil I flytter ind i jeres nye hus på at finde dig selv igen, finde overskuddet.
Et byggeprojekt tærer på overskuddet, formentlig hos jer begge.
Brug tiden på at få oparbejdet en bedre rutine omkring I hjælpes med at aflevere og hente jeres barn. Styrk jeres parforhold også i hverdagen, så din mand også bliver klar til at forøge familien.
Ønsker dig/jer så meget held og lykke fremover. Du har styrken, til at klare udfordringerne, læser jeg.
Hav en god sommer
Varme Hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld
Citér