Pædagoguddannelse og små børn derhjemme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

548 visninger
9 svar
12 synes godt om
24. juni 2017

Makje9113

Hej med jer herinde :-)

Jeg tænker der MÅ være andre end mig i landet der læser til pædagog og samtidig har små børn.. Jeg søger lidt info om hvordan det gik i de lange praktikker fx?

Jeg læser til pædagog på fjernstudie og bor sammen med min kæreste og vores datter på 4 år. Jeg er netop gået på barsel, da vores datter nr 2 meget gerne skulle komme til verden om en måneds tid :-)

Når min barsel er slut, skal jeg starte direkte i min første lange praktik. Allerede nu gruer jeg lidt for hvordan mon det skal hænge sammen. Jeg læser jo netop hjemmefra for at kunne aflevere og hente min datter i børnehaven så hun har gode dage som ikke er for lange. Min kæreste arbejder oftest døgnvagter og har skiftende arbejdstider, så han er heller ikke lige en der bare har et 7-15 job.

Hvordan var det for jer i de lange praktikker? Kunne i få det til at fungere med de skiftende arbejdstider man jo har når man indgår i normeringen? Jeg ved godt man sagtens kan få det hen, det kan man jo blive nødt til. Jeg hader bare tanken om at børnene skal have lange dage i institutionen.

Ja, jeg er så måske også lidt typen der tager sorgerne på forskud (som i måske kan læse).indecision

Byd ind med hvad i har.

Vh mig :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2017

Tip!

dit timetal er på 32,5 i praktikken, så hvordan vil du arbejde fuldtid når du er færdiguddannet? 

Sagt hårdt, så er du alt for forvent til at kunne aflevere sent/hente tidligt! 

Jeg var alene med min søn da jeg læste til pædagog, og han er aldrig blevet hentet efter kl 16. 

Du må prioritere om du vil tage din uddannelse eller hente dine børn tidligt hver dag. 

Anmeld Citér

24. juni 2017

lineog4

Da jeg sad på barsel med nummer 2(3) og var færdig som studerende og vidste det pulserende arbejdsliv ventede efter barsel var jeg grædefærdig - som du tænkte jeg, hvad pokker gør man. Men man gjorde bare lige som alle andre, man afleverede sine børn, gik på arbejde, hentede sine børn og glædede sig over de timer man havde sammen og de skønne weekender. 

Som en anden skriver er det jo din virkelighed når du er færdiguddannet og du må have gjort dig nogle tanker om det da du valgte uddannelse? Jeg er i et erhverv hvor vi har 40,5 timer om ugen og dagene for ungerne kan da føles lange, men det er virkeligheden og det der gør vi har et økonomisk råderum. 

Så græd de bitre tårer, men vid det hele nok skal gå dine børn får længere tid i institution (pg hvos det "kun" er 32,5 timer om ugen er det jo endda kortere dage end "normalt"), og du opdager allerede inden den første uge er gået så er det "bare" blevet jeres virkelighed og den får I det bedste ud af 

Anmeld Citér

24. juni 2017

Makje9113

I har jo fuldstændig ret :-) 

TAK! Jeg er for forvænt. 

Jeg ved jo godt at jeg også endda skal ud og arbejde når jeg er færdiguddannet. Jeg har selv arbejdet som indkøber for et stort firma (Danfoss) da min store datter var lille. Jeg arbejdede dengang 40 timer i ugen. Det var her jeg traf beslutningen om at nu var det jeg skulle læse til pædagog, som jeg altid har villet. Dengang svor jeg at jeg bare ikke ville have mine børn skulle være "institutions børn", men med 32,5 time i praktikken er de selvfølgelig mindre i institution end gennemsnittet. 

Jeg skal fakrisk bare tage mig sammen og det hele skal nok gå! Tak piger ;-)

Anmeld Citér

24. juni 2017

Aprilbaby2015

Jeg har dreng på 2 år. Han var lige blevet 1år og startet i vuggestue, da jeg startede i 2 praktik. Det der var svært var at han ofte blev syg, ligesom alle de andre børn i indkøring og derfor måtte jeg ofte blive hjemme, og det gav en del fravær. Følte ikke jeg var nok tilstede på arbejdspladsen/praktikpladsen. 

Nu i min 3 praktik, hvor han er 2 år og indkørt, så køre det fint. Han bliver ofte hentet imellem 14:30 og 16.. det fungere og sådan er arbejdslivet. 

Anmeld Citér

24. juni 2017

Camellia

Jeg har lige afsluttet min 3 praktik, med et barn på 1 år. :-) Selvfølgelig er der meget at se til med 32,5 times arbejdsuge, samt dokumention, opgave, planlægning og ja. Forberede til prøve, men det kan sagtens gå op, synes jeg. 

Jeg har så været så heldig, st have et praktik sted hvor jeg arbejdede senest til 16, uden aften og weekend arbejde. (lidt senere fri ved personale møder, men sådan er det jo). Det skal nok gå 

Anmeld Citér

24. juni 2017

Helloo

Min kæreste er pædagog studerende.  

Han har lige afsluttet 2 praktik som social og speciel pædagog. 

Min kæreste arbejdede ofte 44 timer ugentlig og ofte aften og hver anden weekend.. 

Også fik han også uger med få dage.  

Det var virkelig ikke fedt! Og det var hårdt for vores familie 

Anmeld Citér

24. juni 2017

Makje9113

Min kæreste er pædagog studerende.  

Han har lige afsluttet 2 praktik som social og speciel pædagog. 

Min kæreste arbejdede ofte 44 timer ugentlig og ofte aften og hver anden weekend.. 

Også fik han også uger med få dage.  

Det var virkelig ikke fedt! Og det var hårdt for vores familie 

Det er lidt underligt han har arbejdet SÅ mange timer?! For ifølge studieordningen indgår du i normeringen og kun på 32,5 time i ugen - og det er altså ligegyldigt hvilken studieretning du har.. Måske arbejdede han meget nogle uger for at spare op til ferie? For ellers er han da blevet godt og grundigt snydt. Også lidt underligt hvis han ikke selv vidste det med de 32,5 time - for det står jo i studieordningen?

Anmeld Citér

25. juni 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Makje9113 skriver:

Det er lidt underligt han har arbejdet SÅ mange timer?! For ifølge studieordningen indgår du i normeringen og kun på 32,5 time i ugen - og det er altså ligegyldigt hvilken studieretning du har.. Måske arbejdede han meget nogle uger for at spare op til ferie? For ellers er han da blevet godt og grundigt snydt. Også lidt underligt hvis han ikke selv vidste det med de 32,5 time - for det står jo i studieordningen?

Jamen det kan være han arbejdede 44 timer den ene uge og kun 21 timer den anden uge. Det er jo anderledes med specsil praktik - der er jo døgnvagter. 

Anmeld Citér

25. juni 2017

Makje9113

mor:) skriver:

Jamen det kan være han arbejdede 44 timer den ene uge og kun 21 timer den anden uge. Det er jo anderledes med specsil praktik - der er jo døgnvagter. 

Selvfølgelig. Jeg misforstod. Troede det var hver uge han arbejdede således. Men så længe det overordnet giver 32,5 time i ugen er det jo fint 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.