Hvem får forældre myndigheden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

582 visninger
1 svar
4 synes godt om
24. juni 2017

Venter på storken

Var til et arrangement igår aftes, hvor en fjern sletning påstod, at hvis enten min kæreste eller jeg dør, vil den anden ikke automatisk få forældremyndigheden fordi vi ikke er gift? 

Jeg synes det lyder helt hen i vejret? Men hun var meget påståelig, så blev helt i tvivl... Er der nogen der ved noget om det? 

Min kæreste og jeg venter vores første barn, vi skal selvfølgelig dele forældremyndigheden og registrere min kæreste som far når den lille er født.

Vi bor sammen, og er opmærksomme på at det arveretsligt har en betydning, men har det indflydelse på forældremyndigheden? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart
Venter på storken skriver:

Var til et arrangement igår aftes, hvor en fjern sletning påstod, at hvis enten min kæreste eller jeg dør, vil den anden ikke automatisk få forældremyndigheden fordi vi ikke er gift? 

Jeg synes det lyder helt hen i vejret? Men hun var meget påståelig, så blev helt i tvivl... Er der nogen der ved noget om det? 

Min kæreste og jeg venter vores første barn, vi skal selvfølgelig dele forældremyndigheden og registrere min kæreste som far når den lille er født.

Vi bor sammen, og er opmærksomme på at det arveretsligt har en betydning, men har det indflydelse på forældremyndigheden? 

Jeg tror slægtningen har fået blandet det med arv og så forældremyndighed sammen. Da I har delt forældremyndighed overgår den fuldt til den efterladte hvis uheldet skulle være ude. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.