Førstehjælp børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

273 visninger
4 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. juni 2017

AnoMom

Grim oplevelse her til morgen. Sad og spiste morgenmad da min 2 årige søn pludselig blev blå i hovedet og tungen ud af munden. Han havde fået spegepølse galt i halsen. 

Fik det hurtigt ud heldigvis. Men nu sidder jeg tilbage med følelsen af. Hvad pokker skulle jeg gøre hvis det ikke var nemt at få op?

skal da have tager mig er førstehjælpskursus. 

Er der nogen af jer herinde der har tænkt over det og har kursus?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2017

Muffinmus

God ide, som desværre ofte kommer til folk for sent...der findes flere der laver kurserne, så søg på nettet. Er der ikke noget lige nu, så kan du sagtens finde gode videoer på nettet indtil du kan finde et. Har du en stor dukke, så kan du sagtens benytte den til at øve. Er det lidt større børn kan du øve "tryk metoden"  på en fast pude, bare for at øve, selv om det ikke giver helt samme ide om den trykkraft der skal benyttes.

Men ja, som både uddannet soldat og derefter sygepleje er jeg uddannet i førstehjælp til både børn og voksne og min holdning er at alle burde have kursus fra både folkeskolen, gymnasiet, arbejdet mm. Man kan ikke gentage kurset ofte nok.

Anmeld Citér

24. juni 2017

AnoMom

Muffinmus skriver:

God ide, som desværre ofte kommer til folk for sent...der findes flere der laver kurserne, så søg på nettet. Er der ikke noget lige nu, så kan du sagtens finde gode videoer på nettet indtil du kan finde et. Har du en stor dukke, så kan du sagtens benytte den til at øve. Er det lidt større børn kan du øve "tryk metoden"  på en fast pude, bare for at øve, selv om det ikke giver helt samme ide om den trykkraft der skal benyttes.

Men ja, som både uddannet soldat og derefter sygepleje er jeg uddannet i førstehjælp til både børn og voksne og min holdning er at alle burde have kursus fra både folkeskolen, gymnasiet, arbejdet mm. Man kan ikke gentage kurset ofte nok.

Jeg har førstehjælpskursus. Men kun til redning af voksnes liv. Har aldrig taget et der omhandler børn også. Men det vil jeg helt sikkert undersøge efter denne oplevelse. 

Mer helt enig. Burde stå på skoleskemaet og krav på arbejdspladser mm

Anmeld Citér

26. juni 2017

anonym12

Vi tog førstehjælpskursus til børn, inden vi startede på mad. Det var simpelthen nødvendigt for at vi kunne finde ro i at han sad og spiste. Får vi nr to, så skal vi igennem et nyt kursus før vi starter fastføde.

Anmeld Citér

26. juni 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi har taget det gennem falk, og har været super tilfredse med det!!

Syntes det er en virkelig god ide! Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.