gravid uden for livmoderen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.773 visninger
10 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. juni 2017

Anonym trådstarter

hej alle samme

jeg har et sprøgsmål, jeg er gravid i uge 6 - 5+3

og jeg har da bekymringer omkring gravid uden for livmoderen, hvilket nok er meget normalt.

men til min spørgsmål

1. vil ens mave vokse hvis man er gravid uden for livmoderen?

2. vil man kunne mærke ægget sætter sig (ja jeg har mærket det satte sig,via jeg fik æl smerter da det satte sig og klinikken bekræftede det var det) 

3. vil man blive ved med at teste bragende positivt altså hvor at test stregen er tydligere end control stregen?

4. vil man få nye symptomer?

5. hvornår vil ens symptomer aftage og testene blive negative?

6. hvor positiv er ens test overhoved en graviditet uden for livmoderen

jeg har testet positivt siden 3+2 og min mave den vokser.

jeg har ingen smerter ikke engang mens ligende smerter, jeg er begyndt idag med slem kvalme, jeg har tidligt haft ømme bryster har jeg stadig og øget tissetræng. er andengangs gravid

håber folk kan hjælpe er lidt urolig.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2017

baby_drømme

Anonym skriver:

hej alle samme

jeg har et sprøgsmål, jeg er gravid i uge 6 - 5+3

og jeg har da bekymringer omkring gravid uden for livmoderen, hvilket nok er meget normalt.

men til min spørgsmål

1. vil ens mave vokse hvis man er gravid uden for livmoderen?

2. vil man kunne mærke ægget sætter sig (ja jeg har mærket det satte sig,via jeg fik æl smerter da det satte sig og klinikken bekræftede det var det) 

3. vil man blive ved med at teste bragende positivt altså hvor at test stregen er tydligere end control stregen?

4. vil man få nye symptomer?

5. hvornår vil ens symptomer aftage og testene blive negative?

6. hvor positiv er ens test overhoved en graviditet uden for livmoderen

jeg har testet positivt siden 3+2 og min mave den vokser.

jeg har ingen smerter ikke engang mens ligende smerter, jeg er begyndt idag med slem kvalme, jeg har tidligt haft ømme bryster har jeg stadig og øget tissetræng. er andengangs gravid

håber folk kan hjælpe er lidt urolig.

Det man skal være meget opmærksom på, ved graviditet uden for livmoderen, er, om man har smerter. Altså virkelig kraftige smerter, i en af siderne. 

Du skriver at du ikke har smerter, så du kan være helt rolig, det tør jeg godt være sikker på  Nyd din graviditet  

Anmeld Citér

23. juni 2017

Jullesnulle

Nej undskyld .... men det er ikke meget normalt st være så bekymret for graviditet uden for livmoderen. Træk vejret og slaap helt af du lyder ret stresset. Og det er velment.

det du oplever lyder som en normal graviditet og det er få der oplevet en graviditet uden for livmoderen.

tillykke

Anmeld Citér

23. juni 2017

Anonym trådstarter

Jullesnulle skriver:

Nej undskyld .... men det er ikke meget normalt st være så bekymret for graviditet uden for livmoderen. Træk vejret og slaap helt af du lyder ret stresset. Og det er velment.

det du oplever lyder som en normal graviditet og det er få der oplevet en graviditet uden for livmoderen.

tillykke

stresser som sådan ikke, har bare en veninde der konstant på dutter mig tanken omrking det. og så kører tankerne

Anmeld Citér

23. juni 2017

Anonym trådstarter

Yoga_mor skriver:

Det man skal være meget opmærksom på, ved graviditet uden for livmoderen, er, om man har smerter. Altså virkelig kraftige smerter, i en af siderne. 

Du skriver at du ikke har smerter, så du kan være helt rolig, det tør jeg godt være sikker på  Nyd din graviditet  

Syntes bare mange høre om at den kan forløbe helt normalt det første stykke tid og så skulle det skifte.

Tror da også det er fint det hele.har bare en veninde der bliver ved med at køre i det fordi hun selv har haft en graviditet uden for livmoderen

Anmeld Citér

23. juni 2017

Anonymor

Let it gooooo, let it gooooo! Seriøst, hold op med at spekulere så meget i det der, nyd din graviditet i stedet. Og lad være med at holde det op mod om din mave vokser, din livmoder er ikke i nærheden af stor nok eller højt nok oppe til at give dig en større mave. Til gengæld er det meget normalt at være oppustet og føle maven ser større ud derfor  

Anmeld Citér

23. juni 2017

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

Let it gooooo, let it gooooo! Seriøst, hold op med at spekulere så meget i det der, nyd din graviditet i stedet. Og lad være med at holde det op mod om din mave vokser, din livmoder er ikke i nærheden af stor nok eller højt nok oppe til at give dig en større mave. Til gengæld er det meget normalt at være oppustet og føle maven ser større ud derfor  

Jeg føler ikke maven ser større ud den er meget større ved godt det ikke er baby. Har som sagt være gravid før og dette kunne ses allerede omkring uge 10. Jeg er meget tynd. 

Min læge var selv overrasket over hvor meget maven var vokset så det kan lade sig gøre at den bliver større selvom det ikke er babyen så vokser maven. 

Det er svært at lade det ligge når det er man har mistet før og ens veninde bliver ved med at sige det.

Anmeld Citér

23. juni 2017

Anonymor

Anonym skriver:

Jeg føler ikke maven ser større ud den er meget større ved godt det ikke er baby. Har som sagt være gravid før og dette kunne ses allerede omkring uge 10. Jeg er meget tynd. 

Min læge var selv overrasket over hvor meget maven var vokset så det kan lade sig gøre at den bliver større selvom det ikke er babyen så vokser maven. 

Det er svært at lade det ligge når det er man har mistet før og ens veninde bliver ved med at sige det.

Ja, men det er ikke din livmoder, det er luft og det faktum at dine tarme presses opad det er egentlig ment som en opmuntring: at du ikke skal lade størrelsen af dine mave styre dine tanker. 

Anmeld Citér

23. juni 2017

Josephinesmor

Hejsa

jeg har tidligere været gravid udenfor livmoderen.. og kort fortalt.. fik ikke menstruation og var til læge.. test var negativ, fik afvide alt var ok og jeg ik var gravid, anden måned kom og stadig ikke mens, stadig negativ test, 3 måned præcis det samme indtil en aften jeg fik de mest kraftige mavesmerter og blev indlagt og hasteopereret.. gravid udenfor livmoderen svarende til uge 12.... 

ingen læge ville høre på mig.. og idag siger alle at test vil være positiv ved en graviditet udenfor livmoder... men det gir jeg altså ik noget.. tror ikke en dyt på det efter det jeg var igennem. 

Du skal ikke være bekymret, tillykke med din graviditet. 

Anmeld Citér

24. juni 2017

Jullesnulle

Bed din veninde om at putte en sok i munden som man ville sige på engelsk

ja hun har haft en dårlig oplevelse... men det er altså fåtallet det sker for. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.