Plejefamilie/aflastningsfamilie....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.128 visninger
19 svar
0 synes godt om
8. oktober 2009

Jules

Er der nogen af jer der er det?
Hvis der er vil i så ikke lige fortælle lidt om det?

Jeg har selv været i plejefamilie og var meget glad for det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2009

mama09

Jules skriver:

Er der nogen af jer der er det?
Hvis der er vil i så ikke lige fortælle lidt om det?

Jeg har selv været i plejefamilie og var meget glad for det.

nej, ikk her. Men vidste da ikke du havde været det - vil du ikk fortælle om det?

Anmeld

8. oktober 2009

Jules

Trinehw skriver:

nej, ikk her. Men vidste da ikke du havde været det - vil du ikk fortælle om det?

Jeg mistede min far da jeg var 3 og min mor da jeg var 9 år.
Så boede jeg hos min storesøster nogle år... Men blev så lidt for meget teenager. Så kom jeg på kostskole hvor jeg gik til 9 kl.
Da jeg havde boet hos min søster var jeg startet i aflastning hos en familie,som jeg vedholdt kontakten med.
Da jeg så var færdig på skolen flyttede jeg hjem til dem og kom i pleje da jeg jo kun var 16. Så ville lige vente lidt med at flytte for mig selv.
Da jeg så blev kærester med naboen flyttede vi sammen efter 1 1/2 år...

Ja jeg var jo som sagt 16... Så meget familie tam tam ønskede jeg jo ikke... Men det var herligt. Jeg passede mig selv og fik hjælp og "familie følelsen" når jeg havde brug for det

Anmeld

8. oktober 2009

TbCp

Jules skriver:

Så boede jeg hos min storesøster nogle år... Men blev så lidt for meget teenager. Så kom jeg på kostskole hvor jeg gik til 9 kl.
Da jeg havde boet hos min søster var jeg startet i aflastning hos en familie,som jeg vedholdt kontakten med.
Da jeg så var færdig på skolen flyttede jeg hjem til dem og kom i pleje da jeg jo kun var 16. Så ville lige vente lidt med at flytte for mig selv.

Ja jeg var jo som sagt 16... Så meget familie tam tam ønskede jeg jo ikke... Men det var herligt. Jeg passede mig selv og fik hjælp og "familie følelsen" når jeg havde brug for det

Guuud det anede jeg ikke.
Der kan man bare se

Min lillesøster kom i pleje knap et år før hun døde og så har jeg jo en lillebror, ved ikke om du kan huske historien om at vi fik kontakt igen, som har boet i plejefamilie i snart 10 år tror jeg.
Både min søster og bror er/var rigtig glade for det.

Anmeld

8. oktober 2009

mama09

Jules skriver:

okey, da også noget er et "liv" du har haft, altså du har oplevet en del i dine "unge" år.

Så var din søs meget ældre, siden du kunne bo hos hende, det første stykke tid?

Kostskole? hmmm vidste ikke det var sådan noget i dk, eller er det ligesom et slags børnehjem?

Er ked af det med dine forældre.
Men glad for du klarede dig, og kom igennem dine teenage år helskindet
Og at du nu selv har en dejlig familie

Anmeld

8. oktober 2009

Jules

TbCp skriver:

Guuud det anede jeg ikke.
Der kan man bare se

Min lillesøster kom i pleje knap et år før hun døde og så har jeg jo en lillebror, ved ikke om du kan huske historien om at vi fik kontakt igen, som har boet i plejefamilie i snart 10 år tror jeg.
Både min søster og bror er/var rigtig glade for det.

Ja kan godt huske din historie...
Hvordan går det så med dig og din brors forhold nu?

Anmeld

8. oktober 2009

TbCp

Jules skriver:

Vi har mødtes et par gange, men snakker ellers mest over sms, msn og facebook.
Han er en rigtig party-uartig og fester næsten hver weekend, så det sjældent han har tid til sin gamle søs

Anmeld

8. oktober 2009

TbCp

Jules skriver:

Han er en rigtig party-uartig og fester næsten hver weekend, så det sjældent han har tid til sin gamle søs

Anmeld

8. oktober 2009

Jules

Trinehw skriver:

okey, da også noget er et "liv" du har haft, altså du har oplevet en del i dine "unge" år.

Så var din søs meget ældre, siden du kunne bo hos hende, det første stykke tid?

Kostskole? hmmm vidste ikke det var sådan noget i dk, eller er det ligesom et slags børnehjem?

Er ked af det med dine forældre.
Men glad for du klarede dig, og kom igennem dine teenage år helskindet
Og at du nu selv har en dejlig familie

Ja jeg har ihvertfald oplevet nogen af de væreste ting man kan komme ud for.
Og dog kommet godt ud af det
Der er 13 år mellem min søster og mig... Jeg er en efternøler

En kostskole er lige som en efterskole... Man kan bare starte der allerede fra 7 klasse også er der selvfølgelig lidt flere regler da der er så mange yngre børn... Der er også mange "problem" børn. Jeg og en anden pige var faktisk de eneste der ikke havde lavet noget kriminelt eller noget andet lort... Ud af 60 børn!

Anmeld

8. oktober 2009

mama09

TbCp skriver:

ej kan ikke huske den historie - er der et link? eller er det tusind år siden du har skrevet om det? nysgeri mig, i know

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.