Lille bolig, hvad er mest nødvendigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

522 visninger
8 svar
2 synes godt om
22. juni 2017

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Vi har endelig fået en lejlighed som vi snart overtager. Vi er derfor så småt begyndt at se på hvad vi skal have med og hvad der skal blive.

Vi flytter fra ca 100 kvm til en 3 værelses lejlighed på 60 kvm, så det siger jo sig selv at vi er nødt til at sortere, men hvad vil I mene at vi skal have som basis når vi flytter ind, og hvad bør vi få fat i stille og roligt i løbet af den første tid?

Vi er to voksne og en pige på tre år, og hveranden weekend har vi min dreng på ni år på samvær.

Vi har snakket om at Elise skal have det ene værelse og vi det andet, og når Victor så kommer på samvær, så rykker vi ind på sovesofaen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Ms.Momo skriver:

Vi har endelig fået en lejlighed som vi snart overtager. Vi er derfor så småt begyndt at se på hvad vi skal have med og hvad der skal blive.

Vi flytter fra ca 100 kvm til en 3 værelses lejlighed på 60 kvm, så det siger jo sig selv at vi er nødt til at sortere, men hvad vil I mene at vi skal have som basis når vi flytter ind, og hvad bør vi få fat i stille og roligt i løbet af den første tid?

Vi er to voksne og en pige på tre år, og hveranden weekend har vi min dreng på ni år på samvær.

Vi har snakket om at Elise skal have det ene værelse og vi det andet, og når Victor så kommer på samvær, så rykker vi ind på sovesofaen.

Jeg vil sige at hvis din søn til en vis grænse skal dele værelse med jer. Er der det vigtigt at han føler værelset er et børneværelse/ungdomsværelse. 

Således at han har et sted hvor han kan lide at være uden søster.

Anmeld Citér

22. juni 2017

Ms.Momo

Jeg vil sige at hvis din søn til en vis grænse skal dele værelse med jer. Er der det vigtigt at han føler værelset er et børneværelse/ungdomsværelse. 

Således at han har et sted hvor han kan lide at være uden søster.

vi vil selvfølgelig sørge for at han også kommer til at føle sig hjemme og som en del af familien...

men nu var spørgsmålet mere praktisk anlagt. Jeg kan f.eks. godt regne ud at vi skal have gryder, pander og service med, men vi har hverken brug for eller plads til alle tre sofaer.

Deraf mit spørgsmål, hvad bør vi som minimum tage med?

Anmeld Citér

22. juni 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
Ms.Momo skriver:

vi vil selvfølgelig sørge for at han også kommer til at føle sig hjemme og som en del af familien...

men nu var spørgsmålet mere praktisk anlagt. Jeg kan f.eks. godt regne ud at vi skal have gryder, pander og service med, men vi har hverken brug for eller plads til alle tre sofaer.

Noget at sove på, spise ved og af, sidde på, lægge tøjet i. Synes det er lidt svært når man ikke kan se jeres ting, lejligheden, kender jer...

Men kan du måske tegne en plantegning over det nye sted, med mål? Og sætte de forskellige møbler rundt, og se hvad der er til overs, og bare ikke kan placeres nogen steder. Lidt nemmere at lege tetris på papir, hvor det er nemt at lave om. Jeg har i hvert fald aldrig selv flyttet uden sådan nogle planer.

Også et godt tip kunne være, at lave hylder under loftet de steder det kan lade sig gøre. Vi har nogle kæmpe i gangen, hvor det ikke ødelægger så meget. Der kan i alt være 7 store flyttekasser med vintertøj og lignende. Det hjælper en del.

Anmeld Citér

23. juni 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Evt et spisebord der kan trækkes ud, men som ikke fylder særlig meget når det står til dagligt.

Sofa med sofabord der heller ikke fylder så meget. 

Senge og evt sengebord. 

Hele elises værelse

Tænk hele tiden i at det skal fylde mindst muligt.

mht til deleværelse kan i evt bare indrette det som hans værelse med plakater, gardin, lampe, legetøj osv, så i egentlig bare sover i hans værelse til dagligt

Anmeld Citér

23. juni 2017

lineog4

Det kommer jo meget an på jeres vaner og hvad I kan lide at lave sammen som familie. 

Hos os er et spisebord med plads til alle alfa og omega. Det er der vi samles om maden, det er til at tegne, spille spil, være kreative, lave lektier og og og og... jeg vil hellere have en lille sofa og så er ordentlig bord end have et lille bord og to sofaer fx. 

Så er en reol (eller flere) vigtige for os fordi vi har bøger og selv med lidt plads ville jeg ikke undvære dem, vi har et hav af tudser, farver mm. Osv. 

Og ja til sidst så er æstetik (altså min smag) vigtig er medtænkt. Det kan godt være en eller anden stol bare fylder men hvis den gør jeg kan lide vores hjem så skal den med. 

Og så som en anden skriver tænk i luften, hylder højt oppe til alt det I ikke skal bruge dagligt men som I ikke vil undvære. Tænk over størrelsen af rummene . Lad jeres soveværelse være det mindste og jeres datters det største, så er der måske plads til et fælles krea bord hos hende, tumle plads mm. Og hendes legetøj kan hver dag komme ud af fælles rummet 

Anmeld Citér

23. juni 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Ms.Momo skriver:

Jeg ville købe en sove sofa med cisalon. Så er der god plads til mange i sofaen og så evt en stol ved siden af.

Anmeld Citér

23. juni 2017

Ciss

I vores lejlighed er der en ganske lang gang. Der har jeg sat boghyller omtrent hele veien langs den ene væg. Det fungerer rigtig godt.

Ellers er møbler med dobbeltfunktion genialt. Vi har en polstret taburet/puf, som indeholder alle Anders And-bladene. I stuen er sofaen brugbar som sovesofa. Så har jeg et par klapborde, som vi kan slå op ved behov i stedet for et stort fast sofabord. Det betyder at der resten af tiden er plass til at lege på gulvet.

Anmeld Citér

23. juni 2017

Ms.Momo

hannetheis skriver:

Jeg ville købe en sove sofa med cisalon. Så er der god plads til mange i sofaen og så evt en stol ved siden af.

Det er den ene sofa også. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.