Vil gerne være gravid, bløder MEGET ureglmæssigt..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

432 visninger
5 svar
0 synes godt om
22. juni 2017

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen

Kære piger,

Jeg vil rigtig gerne være gravid, men siden vi begyndte at prøve er min krop begyndt at opføre sig underligt.

Jeg stoppede på p-piller i november og vi brugte kondom frem til start maj (så kroppen kunne normalisere sig)

Vi stoppede med prævention i maj og begyndte at have sex uden prævention. En uge inden mens begynder jeg at bløde og bløder i ca. 5 timer (bare lidt rødt på papiret) og det stopper om aftenen. I efterfølgende 2 dage intet blod, og derefter begynder jeg at bløde under sex og bløder nogle timer (der kom en del på sengetøjet) men det stoppede igen efter nogle timer. (det skal siges det IKKE er hård sex)

Derefter får jeg min mens rettidigt.

Well… derefter stopper det og vi har sex hele mensfri periode og under ægløsning  og ca. 3 dage efter ægløsning er ”stoppet” og 1½ uge inden næste mens begynder jeg at bløde ret kraftigt under sex – faktisk så meget jeg tror det er kraftig mens. (og igen kun blød elsovssex) Jeg har så også fået svamp og går til lægen. Lægen laver en gyn undersøgelse og siger alt er fint, tager kønssygdom test (får svar 4 dage efter, at de er negative) og så går jeg 3 dage uden at bløde og får så min mens 4 dage før tid og har lige haft den i 5 dage.

Det er 1,5 år siden jeg fik celleskrab og tog graviditets test dagen inden min sidste mens, den var negativ. Lægen sagde det nok bare var hormonelle forandringer…. Men lyder det hele ikke lidt underligt? Måske det er fordi jeg gerne vil være gravid, men kan man fremprovokere blødninger ? Eller tror I der er noget andet galt?

Det skal siges jeg ALTID har haft reglmæssige perioder og havde det også i perioden fra jeg stoppede med at spise p-piller og vi brugte kondom.. og har aldrig blødt under sex før - men det er som om efter vi ikke bruger prævention nogle af os, at det hele har ændret sig og jeg bløder i tide og utide….. skal jeg prøve at tage en test her efter mens? Føler jeg har mange jag og stik, men måske det bare er psykologisk….

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2017

Thilde86

Jeg synes bestemt overhovedet ikke du lyder til at være gravid. Men med sådanne uregelmæssige blødninger tænker jeg straks PCO, er du blevet undersøgt for det? Ellers tænker jeg du bør blive undersøgt for det ved din læge. Og selvom din mens har været regelmæssig tidligere, så kan det sagtens ændre sig. Og har du PCO vil du højst sandsynligt have meget svært ved (måske endda umuligt) at blive gravid naturligt, så det er bestemt være at undersøge.

Anmeld Citér

22. juni 2017

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen

Tusind tak for svar, men åhhh det lyder ikke godt... jamen må prøve at snakke med lægen  

Hun nævnte netop det med de hormonelle forandringer, men har bare synes det var mærkeligt at forandringerne først er begyndt efter vi har haft sex uden kondom eller p-piller. Men vil da lige "kræve" sådan en undersøgelse, min læge nævnte INTET om det da jeg var deroppe og hun kender forløbet og ved jeg gerne vil være gravid. Det er da lidt for dårligt hun ikke overvejede sådan en undersøgelse... er det læge eller gyn som laver den?

Bonus info er: 35 år, 1,78 og 60 kilo.... måske jeg er blevet for gammel?

Anmeld Citér

22. juni 2017

Thilde86

Mette Jessen skriver:

Tusind tak for svar, men åhhh det lyder ikke godt... jamen må prøve at snakke med lægen  

Hun nævnte netop det med de hormonelle forandringer, men har bare synes det var mærkeligt at forandringerne først er begyndt efter vi har haft sex uden kondom eller p-piller. Men vil da lige "kræve" sådan en undersøgelse, min læge nævnte INTET om det da jeg var deroppe og hun kender forløbet og ved jeg gerne vil være gravid. Det er da lidt for dårligt hun ikke overvejede sådan en undersøgelse... er det læge eller gyn som laver den?

Bonus info er: 35 år, 1,78 og 60 kilo.... måske jeg er blevet for gammel?

Du burde bestemt ikke være for gammel, nej. Størstedelen af kvinder med PCO er overvægtige kvinder, og fordi du ikke er overvægtig kan det være din læge slet ikke har overvejet muligheden for at du kan have det. Men der findes også normaltvægtige og endda undervægtige kvinder, som får PCO, så alene at udelukke det pga at kvinden ikke vejer for meget, det er i hvert fald dumt.

Du får taget nogle blodprøver hos din læge, hvor det konstateres om du har ægløsning (altså om du selv kan få ægløsning) og så dine hormonbalancer, da man ved PCO ser øget mandligt hormon. Og så kan man desuden blive scannet i æggestokke og ved livmoderen for at se  om det ser normalt ud. Typisk kan man konstatere om man har eller ikke har PCO alene ud fra blodprøverne, det andet er typisk en undersøgelse man først får lavet, hvis man bliver henvist til fertilitetsbehandling (hvilket man skal have prøvet mindst et år for at kunne blive, dog mener jeg det hedder et halvt år, når man er 35 og opefter).

Det er jo ikke sikkert det er PCO, men det KUNNE forklare de ting du beskriver, og det er bestemt værd at undersøge, også for du ved hvad I ligesom er oppe imod 

Anmeld Citér

25. juni 2017

Hansen80

Jeg har stået i næsten samme dilemma. Det var dog at min menses ofte udeblev i flere måneder, 1,5 år kom og gik det når det ville . Jeg var  virkelig bekymret over hvad der var galt så fik en henvisning til en gynækolog. For ca en måned siden ringede jeg og  aflyste den tid. Da  jeg endelig er blevet gravid. 

Håber det kommer styr på det hele.  

Anmeld Citér

25. juni 2017

2017morigen

Jeg har af natur uregelmæssige mens. Sådan imellem 30 (sjældent) og nogle 40 dages cyklus. Med enkelte længere cykluser. Kan også pletbløde nogen gange. Har rimeligt styr på at cyklus er sådan da jeg har brugt kobbersprial i over 5år imellem den store og min nuværende graviditet. 

Er også overvægtig men har ikke pco. Er tjekket ved gynækolog x2. 

Det pudsige er at jeg nemt bliver gravid. Begge er lavet i 2 cyklus. Den store fra p piller og nr 2 fra kobbersprial. 

Så det kan sagtens lade sig gøre på uregelmæssige mens, så jeg ville simpelt have ro på også se tiden an som minimum til engang sidst på efteråret. Og så gribe fat i lægen igen. Det er ret kort tid I har prøvet. 

Og i forhold så sker der en del ændringer når p pille hormoner kommer ud ad kroppen. bakterie sammensætning i skeden ændres også. Den kan også blive påvirket af sæd og det er jo først inden for det sidste tid at i har ubeskyttet sex efter du er stoppet med p piller. Du kan evt her efter svampekuren prøve med mælkesyre vaginaltabletter for at se om det kan hjælpe dig til bedre bakterie sammensætning. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.