Hvorfor tester i tidligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

728 visninger
7 svar
34 synes godt om
22. juni 2017

Anonymor

Hej brugere her på baby.dk

Jeg er ikke ude på at ramme nogen, for der er jo utrolig mange der gør det, så jeg er bare nysgerrig. 

På det seneste synes jeg at antallet af tråde med graviditetstests fra uge 3+0, 3+1, sågar 2+6 dukker op, hvor folk ønsker svar på, om testen er positiv. 

Jeg er oprigtigt interesseret i at vide, hvorfor man tester så tidligt med vilje? Når jeg siger med vilje mener jeg, at man måske ellers kan have testet når man selv tror man er 4+0, men så senere finder ud af ved scanning man var kortere henne, fordi ens cyklus var længere end normalt. 

Men når man ved man kun er 3+0, hvorfor teste så? Jeg synes bare det meste af tiden det ender med en masse forvirring om der er en streg eller ej, analyser, negative billeder.. Hvor hvis man venter til man er kommet efter forventet mens-dagen vil testen ofte være positiv, så man kan se det (med enkelte undtagelser). 

Så. Ingen fordømmelser, det kan jo være der findes reelle grunde til at gøre det, og dem er jeg interesseret i at høre, da jeg undrer mig en del. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg tror det helt simpelt kaldes utålmodighed hvis man går og håber og måske samtidig er overopmærksom på sin krop, synes man "mærker noget", så tester man nok for at få en form for forløsning - måske er man heldig at kunne se det allerede! Synes egentlig ikke det er så svært at forstå  

Anmeld Citér

22. juni 2017

S.S.Robin

Anonymor skriver:

Hej brugere her på baby.dk

Jeg er ikke ude på at ramme nogen, for der er jo utrolig mange der gør det, så jeg er bare nysgerrig. 

På det seneste synes jeg at antallet af tråde med graviditetstests fra uge 3+0, 3+1, sågar 2+6 dukker op, hvor folk ønsker svar på, om testen er positiv. 

Jeg er oprigtigt interesseret i at vide, hvorfor man tester så tidligt med vilje? Når jeg siger med vilje mener jeg, at man måske ellers kan have testet når man selv tror man er 4+0, men så senere finder ud af ved scanning man var kortere henne, fordi ens cyklus var længere end normalt. 

Men når man ved man kun er 3+0, hvorfor teste så? Jeg synes bare det meste af tiden det ender med en masse forvirring om der er en streg eller ej, analyser, negative billeder.. Hvor hvis man venter til man er kommet efter forventet mens-dagen vil testen ofte være positiv, så man kan se det (med enkelte undtagelser). 

Så. Ingen fordømmelser, det kan jo være der findes reelle grunde til at gøre det, og dem er jeg interesseret i at høre, da jeg undrer mig en del. 

Det er et rigtig godt spørgsmål

Jeg tester/testede tidligt da jeg er på metformin og min sygeplejerske i tidernes morgen sagde at jeg skulle ringe så snart jeg blev gravid så jeg kunne køres ud af min dosis. 

Den kommentar fik mig til at tro det ville være mega skadeligt for fosterets udvikling, og da jeg har en helt utrolig uregelmæssig menstruation ja så ved jeg ikke hvornår jeg kan regne med om der er noget eller ej.

Heldigvis har vi fået snakket om misforståelsen og nu tester jeg kun 3 uger efter forventet mens og så ikke mere  

Anmeld Citér

22. juni 2017

Mamalou

Jeg har ikke testet tidligt, men tænker det er et brændende ønske om en positiv test, der gør at det næsten bliver umenneskeligt for nogen at vente. 

Anmeld Citér

22. juni 2017

nielsen80

Da vi var i behandling testet jeg tidligt af to grunde 1) teste ægløsningssprøjten ude af kroppen, 2) mentalt forbedre mig på den kommende mens. Sidstnævnte har det med at komme på de mest trælse tidpunkter, og jeg kunne bare bedre fuldføre møder, gennemføre undervisning(underviser kursister på mit arbejde) m.m. på trods af blod, når jeg var forberedt på, at den var på trapperne. Den manglende streg fra 3+ var min måde langsomt at tage "nyheden" om den udeblevne graviditet ind, så det ikke væltet mig helt omkuld, når mens kom.

Tror dog nok min situation er lidt anderledes end dem, du referer til, som jeg ofte også undres lidt over. Jeg lagde ligeledes heller ikke test op til andres vurdering, det var for min egen skyld.

Anmeld Citér

22. juni 2017

heaven

Har tænkt samme tanke, tror også det handler om en manglende tålmodighed... 

trækker også nogen gange på smilebåndet når der lægges 43 test op, taget fra forskellige vinkler, i forskelligt lys og skilt ad for at se svaret.... come on - tænker ikke det er meningen at man skat splitte testene ad for at se resultatet.... er der 2 streger er du gravid

jannie - der selv har måttet holde ventetiden på testdag ud en del gange ( fertilitetsbehandling), og det er svært. Men man bliver ikke hurtigere gravid ved at teste tidligere..

Anmeld Citér

22. juni 2017

BabyDrømme23

Jeg har selv ikke testet før forventet mens  

men tror svaret helt enkelt er utalmodighed, man hører også tit om kvinder der har kunne teste positiv før tid, det skyldes nok også at mange tester før tid  

Jeg har ikke fordomme, men synes man spilder bare test og håb på det 

Anmeld Citér

22. juni 2017

CC79

Jeg har haft samme tanke altid og har aldrig testet før tid i mine første 4 graviditeter men femte gang testede jeg 4 dage før tid fordi jeg havde brug for at vide om mine mange symptomer nu også var korrekte og ik indbildning. Og hvis nu det endte før tid ville jeg jo aldrig opdage om der havde været en graviditetsmulighed. Men kender risikoen ved at teste før tid og den forholdte jeg mig selvfølgelig realistisk til.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.